دانشمندان اولین شواهد علمی "سفر در زمان" را کشف کرده‌اند!

دانشمندان برای اولین بار شواهدی علمی مبنی بر امکان سفر در زمان کشف کرده‌اند!

primary_image
کد خبر : ۲۲۵۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح-مفهوم سفر در زمان هزاران سال است که انسان‌ها را مجذوب خود کرده است اما تاکنون همیشه پدیده‌ای تخیلی بوده است.

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، دانشمندان شواهدی از سفر در زمان در واقعیت کشف کرده‌اند. البته این شواهد در سطح میکروسکوپی هستند.

تحقیقات دو محقق در دانشگاه فنی دارمشتات در آلمان بر روی «در هم ریختن» زمان در ساختار مواد خاصی مانند شیشه تمرکز دارد.

این تحقیقات نشان می‌دهد زمان آن طور که ما انتظار داریم دقیقاً به صورت خطی رفتار نمی‌کند. این مطالعه به بررسی چگونگی تغییر ترکیب مواد در طول زمان پرداخت.

شیشه یکی از جذاب‌ترین سازه‌ها را در بین تمام وسایلی که انسان ها هر روز از آن استفاده می‌کنند، دارد.

به جای پیروی از ساختارهای مولکولی سنتی، مولکول‌های شیشه در واقع دائماً در مکان‌های جدیدی قرار می‌گیرند.

برای آزمایش این ایده، ساختارهای شیشه با استفاده از نور لیزر بررسی شدند. در نتیجه مشاهده شد مولکول‌های شیشه همواره در حال فشار دادن و اصلاح به ساختن ترتیبات جدیدی هستند.

به دلیل نحوه حرکت مولکول‌های شیشه، برای دانشمندان امکان پذیر نیست که بگویند آیا این تغییرات در زمان به سمت جلو یا عقب حرکت می‌کنند.

در حالی که این پژوهش انسان را به سفر در زمان نزدیک‌تر نمی‌کند، مطمئناً طرز فکر همه ما را درباره اتفاقات روزمره را تغییر خواهد داد.

منبع: www.indy100.com