"ایلان ماسک" معتقد است هوش مصنوعی همه ما را خواهد کشت!

هنوز هیچ مدرک موثقی برای تایید بدبینی‌های ایلان ماسک درباره هوش مصنوعی وجود ندارد!

primary_image
کد خبر : ۲۲۳۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح-مدیر سابق گوگل می‌گوید ادعای ایلان ماسک مبنی بر اینکه هوش مصنوعی باعث منقرض شدن نسل انسان‌ها می‌شود هنوز مدرکی ندارد.

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، ایلان ماسک همیشه در مورد خطرات مرتبط با هوش مصنوعی صحبت کرده است.

طبق گفته مدیر مسئول سابق برنامه هوش مصنوعی در گوگل، هنوز مدرکی برای حمایت از ادعاهای ایلان ماسک مبنی بر اینکه هوش مصنوعی (AI) همه ما را خواهد کشت وجود ندارد.

توجو دوک، که بیش از ده سال در گوگل کار می‌کرد، گفته است: «تا به امروز من هیچ مدرکی ندیدم که چنین خطری از سوی هوش مصنوعی را تایید کند.»

این میلیاردر عجیب و غریب همیشه در مورد خطرات مرتبط با هوش مصنوعی (AI) سخن گفته است اما ماه گذشته کسب و کار او هوش مصنوعی خودش را راه اندازی کرده است.

علیرغم این سرویس جدید هوش مصنوعی، ماسک در اوایل نوامبر در اجلاس جهانی امنیت هوش مصنوعی در بریتانیا گفت: «احتمالی وجود دارد که هوش مصنوعی همه ما را بکشد. فکر می‌کنم این یک روند کند است با این حال امکانش کاملا وجود دارد.» 

کارشناسانی مانند دوک و ماسک چندین خطر از جمله نقض حقوق بشر، انتشار کلیشه‌های مضر، تجاوز به حریم خصوصی، نقض حق چاپ، اطلاعات نادرست و حملات سایبری را مورد بحث قرار می‌دهند.

برخی از مردم حتی نگران استفاده هوش مصنوعی از سلاح‌های هسته ای و بیولوژیکی هستند.

با وجود این دوک می‌گوید: «هنوز شواهدی مبنی بر وقوع این اتفاق وجود ندارد. البته هوش مصنوعی به طور بالقوه می‌تواند در آینده به خطری جدی تبدیل شود.»

حالا نگرانی‌های اغراق آمیز ماسک در مورد هوش مصنوعی فقط بدبینی بیش از حد به نظر می‌رسد.

۰
ارسال نظر