هوش مصنوعی فناوری «ذهن خوانی» را ممکن کرده است!!

کارشناسان اولین فناوری«ذهن خوانی» را اختراع کردند که می‌تواند امواج مغزی را ترجمه کند!

primary_image
کد خبر : ۲۲۱۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح-دانشمندان فناوری جدیدی در جهان اختراع  کرده‌اند که می‌تواند امواج مغزی ما را بخواند و آن‌ها را ترجمه کند.

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، هوش مصنوعی (AI) قبلاً به عنوان توانایی خواندن افکار شناخته شده بود اما اکنون متخصصان فناوردی جدیدی ساخته‌اند که می‌تواند این افکار را بخواند و آن‌ها را به متن ترجمه کند.

دانشمندان دانشگاه فناوری سیدنی مخترعان دستگاهی هستد که از هوش مصنوعی برای ترجمه امواج مغزی استفاده می‌کند.

این دستگاه بر روی 29 شرکت کننده آزمایش شد. از آن‌ها خواسته شد کلاهی را بپوشند که با حسگرها پر شده بود. سپس از آن‌ها خواسته شد تا در حالی که حسگرهای هوش مصنوعی بر فعالیت مغز آن‌ها نظارت می‌کردند، متنی را در سکوت بخوانند.

امواج مغزی توسط هوش مصنوعی به متن ترجمه شد و نتایج با دقتی بین 40 تا 60 درصد شبیه به متنی بود که شرکت کنندگان خوانده بودند.

از یکی از شرکت کنندگان خواسته شد که بی سر و صدا بخواند: «عصر بخیر! امیدوارم حالتون خوب باشه من با یک کاپوچینو شروع می کنم. لطفا با یک شات اسپرسو اضافی.»

هوش مصنوعی سپس امواج مغزی را به متن زیر ترجمه کرد: «بعد از ظهر! تو خوبی؟ کاپوچینو،شات بیشتر. اسپرسو.»

هوش مصنوعی به لطف یک مدل هوش مصنوعی به نام دی‌ویو که از برنامه‌های هوش مصنوعی دیگر از جمله چت جی پی تی  استفاده می‌کند، با موفقیت توانست داده‌های الکتروانسفالوگرام را به متن ترجمه کند.

چین تنگ لین پرفسور دانشگاه فناوری سیدنی اولین کسی است که تکنیک‌های رمزگذاری گسسته را در فرآیند ترجمه مغز به متن، استفاده می‌کند و رویکردی نوآورانه برای رمزگشایی عصبی ارائه داده است.

۰
ارسال نظر