تصاویر/ تاکنون اولین وبسایت دنیا را دیده اید؟ + آدرس سایت

ظهور پیش‌گامان این شبکه به‌نوعی پاسخ آمریکا به پرتاب اولین ماهواره‌ی جهان بود که شوروی در سال ۱۹۵۷ موفق شد آن را به مدار زمین ارسال کند.

primary_image
کد خبر : ۲۱۹۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح، در پاسخ، ایالات متحده‌ی آمریکا تصمیم گرفت آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته‌ای را راه‌اندازی کند و همین آژانس بعدها دفتر فناوری پردازش اطلاعات را ایجاد کرد. 

این دفتر نیز چهارچوب قانونی و فنی را توسعه داد که بعدها به ایجاد شبکه‌ای کامپیوتری برای استفاده درصورت وقوع جنگ منجر شد. 

این شبکه برای بیش از یک دهه تنها در برنامه‌های پنتاگون وجود داشت و برای ارتباطات عملیاتی بین ارتش استفاده می‌شد. 

بااین‌حال، در دهه‌ی ۱۹۸۰، تیم برنرز لی، فیزیک‌دان بریتانیایی، وارد صحنه شد. او که در CERN، سازمان اروپایی تحقیقات هسته‌ای در ژنو، کار می‌کرد، شبکه‌ای برای ارتباط سریع بین دانشمندان ایجاد کرد. 

برنرز لی بعدها گام دیگری برای متحول‌کردن آن برداشت. در سال ۱۹۸۹، وی شبکه‌ی جهانی وب را برای اتصال کاربران کامپیوتر در سراسر جهان ایجاد کرد. 

اولین وبسایت دنیا در ژنو بود.

شبکه‌ی جهانی وب تنها، یک سرویس از اینترنت است که شامل فهرستی از وب‌سایت‌ها و منابع مختلف است که به‌کمک مرورگر و ازطریق هایپرلینک‌ها و URLها امکان دسترسی به آن‌ها در فضای اینترنت وجود دارد. 

اولین صفحه‌ی وب در ۶ آگوست ۱۹۹۱ (۱۵ مرداد ۱۳۷۰) ظاهر شد. برنرز لی در خلق آن دقت زیادی به‌خرج داد. این وب‌سایت روی کامپیوتر NeXT اجرا می‌شد که در CERN بود. 

با وجود گذشت ۳۲ سال، هنوزهم آدرس این وب‌سایت فعال است؛ بنابراین، می‌توانید آن را باز کنید و نگاهی به آن بیندازید. 

اولین وب سایت دنیا

حتما درباره خالق دنیای پهناور وب یا همان World Wide Web اطلاع دارید. ۳۲ سال پیش در ابتدای پروژه دنیای پهناور وب که تیم برنزلی مسئولیت آن را برعهده داشت، اولین وب‌سایت دنیا ساخته شد. 

این وب‌سایت در تاریخ ۶ اوت ۱۹۹۱ با آدرس info. cern. ch به صورت عمومی در دسترس قرار گرفت، در آن زمان افراد بسیاری به اینترنت دسترسی نداشتند، اما اولین وب‌سایت دنیا تقریبا ۲۳ نفر بازدیدکننده داشت. 

این‌گونه بود که دنیای پهناور وب آغاز شد و در حال حاضر ۳۲ سال از ساخت اولین وب‌سایت دنیا گذشته است. 

در صفحه اصلی این وب‌سایت چهار لینک اصلی وجود دارد که شما را به بخش‌های مختلف اولین سایت دنیا هدایت می‌کند. 

اولین وبسایت دنیا در مرکز هسته ای ژنو بود.

اولین لینک نمایی از اولین وب‌سایت را نشان می‌دهد و دنیای پهناور وب را به زبانی ساده تعریف کرده است، لینک دوم هم یک صفحه ویرایشگر است که بازهم درباره دنیای پهناور وب است و می‌توان متن مورد نظر خود را در آن تایپ کرد. 

لینک سوم مقاله‌ای درباره تولد دنیای اینترنت است و همچنین لینک چهارم درباره گروه سازنده که جزئیات را از آن‌ها منتشر کرده است. 

netscape-620x482پس از آن جهش بزرگی در دنیای تکنولوژی آغاز شده بود و کمپانی‌های بزرگ خواهان ساخت یک وب‌سایت شخصی برای خود بودند. 

در سال ۱۹۹۳ شرکت NCSA اولین مرورگر بی‌نقص در آن زمان را با نام موازییک منتشر کرد که البته لازم به ذکر است این مرورگر سورس‌باز بود و کاربران قادر به ویرایش آن بودند. 

رویکرد اصلی تیم برنزلی یک پلتفرم همکاری و انقلابی بود، اما خوب اگر به صورت دقیق‌تر به این مسئله فکر کنیم به راستی که تیم برنزلی تحول عظیمی را در دهکده مجازی آنلاین ایجاد کرد. 

سال ۱۹۹۱ پر از رخدادهای موفقیت‌آمیز برای دنیای تکنولوژی بود و در واقع یک تغییر اساسی در دنیای ارتباطات بود. اکنون وب‌سایت‌هایی وجود دارد که گاهی اوقات امکانات آن‌ها گیج کننده است و همه و همه به لطف سازنده آن یعنی تیم برزنلی است. 

منبع: خبرآنلاین، گجت نیوز

۰
ارسال نظر