اولین پیام به کره زمین ازفاصله 16 هزار کیلومتری دریافت شد!

جدیدترین ابزار برقراری ارتباط نوری دورترین ارتباط با اعماق فضا را برای دانشمندان ممکن کرد!

primary_image
کد خبر : ۲۱۹۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح-زمین به تازگی پیامی از فاصله 16هزار کیلومتری دریافت کرده است! 

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، آزمایشی برای بررسی اینکه آیا لیزر می‌تواند پیامی را از طریق فضا به زمین ارسال کند موفقیت آمیز بود!  

این آزمایش می‌تواند آینده ارتباطات فضاپیمایی را تغییر دهد.

این آزمایش توسط ابزار ارتباطات نوری فضای عمیق (DSOC) توسط ناسا امکان پذیر شد. حالا انسان‌ها با موفقیت توانستند پیامی را از طریق لیزر مادون قرمز نزدیک از فاصله‌ای دورتر از ماه به زمین ارسال کنند.

این دورترین ارتباط نوری است که تاکنون برقرار شده است. 

این ابزار با موفقیت داده ها را از فاصله تقریباً 16 میلیون کیلومتری به تلسکوپ هیل در رصدخانه پالومار کالیفرنیا ارسال کرد.

ترودی کورتس، مدیر نمایش فناوری در ناسا، گفت: «دستیابی به اولین لیزر یکی از نقاط عطف و حیاتی DSOC در ماه‌های آینده است که راه را برای ارتباطات با سرعتی بالاتر که قادر به ارسال اطلاعات علمی، تصاویر با کیفیت بالا هستند هموار می‌کند.

این ابزار همچنین به جهش عظیم علمی بعدی بشر کمک خواهد کرد. با پخش ویدئو این ابزار کمک بزرگی به فرستادن انسان‌ها به مریخ خواهد کرد.

این اولین بار نیست که از ارتباطات نوری برای ارسال پیام از فضا استفاده می‌شود اما این پرتوهای لیزر به دورترین فاصله‌ای که یک پیام تا کنون مخابره شده است دست یافتند.

ناسا تا امروز برای برقراری ارتباط در ماموریت های دورتر از ماه از امواج رادیویی استفاده کرده است.

حالا پرتوهای لیزر امکانات جدید و بیشتری را در اختیار محققان قرار خواهد داد.

دکتر جیسون میچل، مدیر بخش ارتباطات و فناوری‌های ناوبری پیشرفته در برنامه ارتباطات فضایی و ناوبری ناسا، توضیح داد: «ارتباطات نوری برای دانشمندان و محققانی که همیشه از مأموریت‌های فضایی‌شان اطلاعات بیشتری می‌خواهند مفید است و اکتشاف انسان در اعماق فضا را ممکن می‌کند.» 

۰
ارسال نظر