از دیدن این فیل های دو قلو متعحب می شوید

تصاویر ویدئویی دو فیل دوقلو را نشان می‌دهد که در منطقه حفاظت شده ملی سامبورو در شمال کنیا از مادری به نام آلتو متولد شده‌اند.

از دیدن این فیل های دو قلو متعحب می شوید
کد خبر : ۲۱۹۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح، این یک رویداد نادر برای بزرگترین پستانداران خشکی روی کره زمین است چرا که دوقلو‌ها تنها حدود یک درصد از تولد فیل‌ها را تشکیل می‌دهند.

بر اساس آخرین سرشماری حیات وحش کنیا که در سال گذشته انجام شد، تعداد فیل‌ها در این کشور در سی سال تقریبا دو برابر شده و به بیش از ۳۶ هزار فقره رسیده است.

مسئولان حفاظت از محیط زیست کنیا روز پنجشنبه تولد نادر یک جفت فیل دوقلو را اعلام کردند.

به گفته مسئولان فیل مادر بورا نام دارد و به طور اتفاقی توسط گروهی از گردشگران با بچه‌هایش در آخر هفته گذشته در منطقه حفاظت‌شده سامبورو مشاهده شد.

تصاویر این دو نوزاد را در حالی که با مادر و خواهر بزرگشان در دشت پرسه می‌زنند و با محیط زندگی خود آشنا می‌شوند، نشان می‌دهد.

فیل‌های آفریقایی طولانی‌ترین دوران بارداری را در میان پستانداران خشکی دارند. بارداری آنها ۲۲ ماه طول می‌کشد و حدودا هر چهار سال یکبار زایمان دارند.

وضع حمل دوقلو در میان فیل‌ها پدیده‌ای نادر است و تنها در یک درصد از این جانوران مشاهد‌ه شده است. بعلاوه احتمال زنده ماندن هر دو بچه فیل بالا نیست چرا که بعید است فیل مادر به اندازه کافی شیر داشته باشد. دوقلوهایی که پیش از این در سال ۲۰۰۶ متولد شده بودند تنها چند روز زنده ماندند.

۳
ارسال نظر