ویدئو/ دوستی نافرجام گوزن و گربه!

یک گربه خانگی سعی در نزدیک شدن به یک گوزن را دارد.

primary_image
کد خبر : ۲۱۸۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح، پس از این که گربه خود را به گوزن نزدیک کرد، گوزن آن را بررسی می‌کند. 

اما پس از چند لحظه ضربه‌ای به او می‌زند و گربه هم فرار را بر قرار ترجیح می‌دهد. 

این درس عبرتی است برای گربه که دوستی هم قد و قواره خودش پیدا کند! 

ویژگی رفتاری گوزن‌ها

کوکا: گوزن‌ها حیوانات اجتماعی هستند که معمولا برای غذا خوردن، جفت گیری و محافظت از خود در برابر دشمنان در گله‌های کوچک حرکت می‌کنند. 

در نواحی پر جمعیت تر، بسته به فراوانی منابع غذایی و آرایش جمعیتی گوزن ها، گله‌های بسیار بزرگی از این حیوان دیده می‌شود. برخی گونه‌ها ذاتا مهاجر هستند و به همراه گله صدها کیلومتر طی می‌کنند. 

گوزن برای زندگی گله‌ای به حس بویایی و ارتباطات صوتی خود تکیه دارد. 

بسیاری از گوزن‌ها یک غده نزدیک به چشم‌های خود دارند، با مالیدن بدن گوزن به درختان این غده رایحه‌ای منتشر کرده و قلمروی حیوان علامت‌گذاری می‌شود، غده‌های دیگری نیز در پا و کف پای گوزن وجود دارد. 

محل زندگی گوزن

گوزن‌ها تقریبا در همه قاره‌های روی زمین از جمله از جمله آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا و آسیا زندگی می‌کنند. 

در آفریقا تنها یک گونه گوزن به نام مرال بارباری زندگی می‌کند و استرالیا هیچ نوع گوزن بومی ندارد اما چندین گونه به حیات وحش آن انتقال داده شده است. 

گوزن در جنگل‌های برگ ریز، جنگل‌های بارانی گرمسیری، تالاب‌ها و چمنزارها سکونت دارد، تعداد کمی از این حیوان نیز در توندرا سرد شمال هستند و از پوشش کم پشت گیاهی تغذیه می‌کنند. 

گوزن می‌تواند با محیط‌های شهری و حومه سازگار شود، به عبارت دیگر حتی اگر انسان‌ها به زیستگاه این حیوان تجاوز کنند می‌تواند خود را با شرایط وفق دهد. 

غذای گوزن

گوزن یک حیوان گیاهخوار است و رژیم غذایی‌اش شامل طیف گسترده‌ای از گیاهان از جمله برگ ها، چمن ها، گل‌ها و میوه‌ها می‌باشد. 

این حیوان به خانواده نشخوار کنندگان تعلق دارد و با معده چهار قسمتی خود می‌تواند گیاهان را تخمیر و تجزیه کند. هر بخش از معده گوزن میکروب‌های مختلفی دارد که بهبود هضم او کمک می‌کنند. 

بعد از این که غذا توسط معده اول پردازش شد، گوزن آن را به دهان قی کرده و سعی می‌کند بخش‌های سفت را دوباره بجود، سپس قسمت‌های دیگر معده ادامه هضم را انجام می‌دهند. 

گوزن بر خلاف بسیاری از نشخوار کنندگان از جمله گوسفند و گاو در انتخاب غذا دقت بیشتری می‌کند و مواد غذایی با کیفیت‌تر که هضم آسان‌تری را دارند را ترجیح می‌دهد زیرا برای رشد شاخ‌هایش به مقدار زیادی انرژی و مواد مغذی نیاز دارد.

۰
ارسال نظر