قدیمی‌ترین هرم زمین توسط آدم فضایی‌ها ساخته شده است؟

شواهدی از قدیمی‌ترین اهرام زمین نشان می‌دهد که شیوه‌های ساخت و ساز پیشرفته پیش از آغاز کشاورزی نیز وجود داشته است.

primary_image
کد خبر : ۲۲۱۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح-باستان شناسان ادعا می کنند قدیمی ترین هرم جهان که 25000 سال پیش ساخته شده توسط انسان‌ها ساخته نشده است.

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، در حالی که رکورد جهانی گینس رسماً هرم گام جوسر در مصر را به عنوان قدیمی‌ترین هرم جهان فهرست کرده است، مقاله‌ پژوهشی جدیدی ادعا می‌کند که لایه ای از هرم گونونگ پادانگ در اندونزی 25000 سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده است. 

از آن زمان شک و تردیدهایی مبنی بر این که آیا این سازه اصلاً ساخته دست بشر بوده است وجود دارد.

در پژوهشی در موسسه علوم اندونزی و پژوهشگران نوشته‌اند هسته این هرم از گدازه‌های عظیم آندزیتی به دقت تراشیده شده است. قدیمی‌ترین ساختار هرم نیز احتمالاً پیش از آغاز مجسمه سازی و معماری به عنوان یک تپه گدازه طبیعی شکل گرفته است.

این محققان ابراز کردند: «این مطالعه مهارت‌های پیشرفته سنگ تراشی را که قدمت آن به آخرین دوره یخبندان بازمی‌گردد را فاش کرده است. این مطالعه این باور متعارف را به چالش می‌کشد که تمدن بشری و توسعه تکنیک‌های ساخت و ساز پیشرفته تنها با ظهور کشاورزی تقریباً 11000 سال پیش پدیدار شدند.»

شیوه های پیچیده ساخت!

شواهدی از گونونگ پادانگ و اهرامی در ترکیه نشان می‌دهد که شیوه‌های ساخت و ساز پیشرفته پیش از آغاز کشاورزی نیز وجود داشته است.

دانشگاهیان همچنین ادعا می‌کنند که سازندگان این سازه باید قابلیت‌های سنگ‌تراشی قابل‌توجهی داشته باشند. 

فلینت دیبل، از دانشگاه کاردیف، فاش کرده است که هیچ مدرک روشنی وجود ندارد که نشان دهد لایه‌های مدفون توسط انسان ساخته شده‌اند.

در همین حال، بیل فارلی، باستان شناس در دانشگاه ایالتی کانکتیکات جنوبی، می‌گوید: «نمونه های خاک 27000 ساله از گونونگ پادانگ اگرچه تاریخ دقیقی دارند، اما دارای نشانه‌هایی از فعالیت‌های انسانی مانند ذغال چوب یا قطعات استخوان نیستند.

۰
ارسال نظر