خبر تازه از همسان سازی و واریز علی‌الحساب حقوق بازنشستگان

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی خواستار شد که سازمان برنامه و بودجه و دولت تلاش کنند زودتر علی الحساب حقوق بازنشستگان واریز شود.

خبر تازه از همسان سازی و واریز علی‌الحساب حقوق بازنشستگان
کد خبر : ۲۳۷۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح، محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: سازمان برنامه و بودجه به این موضوع توجه کند، به هر حال قانون تصویب شده و اعتبارات مربوط به بازنشستگان با آن یک درصد ارزش افزوده تامین شده است.

اما متاسفانه یک علی‌الحساب یک میلیون تومانی که در قانون نبوده و بعضی را شامل نمی‌شده است، انجام شد، اما اصل قانون که باید اجرا می‌شد، اجرا نشده است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به استناد جزء ۲ ماده ۲۸ قانون برنامه هفتم توسعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم موظف است در حوزه بازنشستگان تامین اجتماعی این کار را انجام دهد.

وی در اخطار به سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: اگر رییس سازمان برنامه و بودجه تا پایان این ماه اقدام موثری در زمینه ساماندهی همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام ندهد قطعا پیگیری می‌کنم تا جهت پاسخگویی به کمیسیون و هیات رییسه مجلس در مجلس حضور پیدا کنند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم یادآور شد: متاسفانه بیمه ملوانان و صیادان در شمال و جنوب کشور که برای آن اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی کردیم، توسط سازمان برنامه و بودجه و سازمان تامین اجتماعی اجرا نشده است.

این در حالی است که امسال نیز مجدد در جزء ۲ بند الف تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۳ از طریق هدفمندی یارانه ها، همین مبلغ را منظور کردیم اما به رغم اینکه سازمان شیلات ایران مکاتبات گسترده‌ای در این زمینه با سازمان برنامه و بودجه داشته است باز هم این تخصیص برای سازمان تامین اجتماعی در خصوص بیمه صیادان و ملوانان انجام نشده است.

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: سازمان برنامه و بودجه به این موضوع توجه کند، به هر حال قانون تصویب شده و اعتبارات مربوط به بازنشستگان با آن یک درصد ارزش افزوده تامین شده است.

اما متاسفانه یک علی‌الحساب یک میلیون تومانی که در قانون نبوده و بعضی را شامل نمی‌شده است، انجام شد، اما اصل قانون که باید اجرا می‌شد، اجرا نشده است.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت حتما باید توجه کند اما حالا به جای اینکه اصلاح کند یک لایحه دو فوریتی هم آورده‌اند که آن کار اشکال‌دار را قانونی کنند و مصوبه برنامه هفتم را تغییر دهند، البته خودشان گفتند که لایحه را پس می‌گیرند و اصلاح می‌کنند.

اما به هر حال دوستان در سازمان برنامه و بودجه و دولت تلاش کنند که واقعا این حق قانونی مصوب و تامین اعتبار شده را مطابق با ماده ۲۹ قانون برنامه پرداخت کنند.

منبع: تابناک

۰
ارسال نظر