نرخ سود سپرده بانکی 1403 اعلام شد؟ بهترین کدام است؟

نرخ سود سپرده بانکی 1403 براساس آخرین بخشنامه بانک مرکزی سالانه ۲۰.۵ درصد می‌ باشد که برخی بانک‌ ها برای مبالغ بیش از ۵۰۰ میلیون تومان تا ۲۵ درصد نیز سود پرداخت می کنند.

primary_image
کد خبر : ۲۳۱۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح به نقل از طلا، بخشنامه اخطاری و لازم الاجرای بانک مرکزی خطاب به کلیه بانکهای دولتی و خصوصی و موسسات مالی ابلاغ شد.

با توجه به اینکه تغییری در آخرین مصوبه سال 1401 اتفاق نیفتاده برای 1403 هم ظاهرا روال همین است:

١- سپرده سرمایهکذارى کوتاهمدت عادى: 5 درصد

٢- سبرده سرمایه کذارى کوتاهمدت ویزه سه ماهه: 12 درصد

٣- سبرده سرمایه کذارى کوتاهمدت ویزه شش ماهه: 17 درصد

۴- سپرده سرمایهکذاری بلندمدت با سررسید یک سال: 20.5 درصد

٥- سیرده سرمایهکذاری بلندمدت با سرسید دوسال:21.5

۶. سپرده سرمایهکذاری بلندمدت با سرسید سه سال: 22.5

نرخ سود سپرده ی یکساله %20.5 تعیین شد درصورت تخلف و تخطی از سود اعلامی ، سلب صلاحیت و اخراج مدیران عامل و هیات مدیره بانکها در دستور کار قرار گرفت.

آنطور که فرارو گزارش داده صندوق درآمد ثابت و بانک دو مسیر برای سرمایه‌ گذاری و دریافت سود ثابت ماهانه می باشند، مهم ترین تفاوت این دو سود پرداختی است که در صندوق درآمد ثابت به ۳۱ درصد هم می رسد.

روزشمار بودن سود، نقدشوندگی و نرخ شکست از دیگر تفاوت های بانک و صندوق درآمد ثابت است.

سود صندوق های درآمد ثابت حدود ۸ درصد بالاتر از بانک است، صندوق های درآمد ثابت انعطاف پذیری بالایی در مدیریت دارایی دارند و می‌توانند همزمان در بانک، اوراق و سهام سرمایه‌ گذاری کنند.

صندوق های درآمد ثابت می‌ توانند ۴۰ درصد دارایی‌ صندوق را در بانک، ۵۰ درصد در اوراق مشارکت(بویژه دولتی) و ۱۰ درصد در سهام شرکت‌ های بورسی، سرمایه‌ گذاری کنند و بدین جهت است که می‌ توانند سود بالاتری از بانک به سرمایه‌ گذاران اختصاص دهند.

 

۰
ارسال نظر