فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت چقدر تصویب شد؟

ممکن است از کف ۱.۵ میلیون تا ۲ یا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد اما به طور میانگین با پرداخت فوق العاده خاص افزایش ۲ میلیون تومانی در حقوق نیروهای نظام سلامت خواهیم داشت.

primary_image
کد خبر : ۲۳۱۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح، وزیر بهداشت با بیان اینکه برقراری فوق‌العاده خاص از خواسته‌های مهم رئیس جمهور شهید بود، گفت: فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت تصویب شد.

عین‌اللهی با اشاره به اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۵ سال در دولت سیزدهم، گفت: تلاش زیادی برای تصویب فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت در دولت و مجلس انجام شد که در مجمع تشخیص مصلحت، مورد بحث قرار گرفته بود که دیروز به همراه دکتر رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت به آنجا رفتیم و استدلال‌های لازم را کردیم و مورد موافقت قرار گرفت.

وی تصریح کرد: برقراری فوق‌العاده خاص از خواسته های مهم رییس جمهور شهید بود که مورد تایید مجلس و سازمان برنامه و بودجه هم قرار گرفته است که در آینده نزدیک به کارکنان نظام سلامت پرداخت می‌شود.

عین‌اللهی اردیبهشت ماه گفته بود : ۱۰ هزار میلیارد تومان فوق العاده خاص برای کارکنان حوزه سلامت در نظر گرفته شده که آئین نامه اجرایی آن در کمیته‌ها در حال تدوین بوده و به اطلاع تمامی کارکنان خواهد رسید.

وی افزود: با توجه به نیازهایی که در جامعه ما وجود دارد بحث پرداخت فوق العاده خاص را از دو سال پیش به صورت مستمر آغاز و سال گذشته در صحن علنی مجلس از نمایندگان مردم درخواست و آن را پیگیری کردیم که با تلاش رئیس سازمان برنامه و بودجه، این مصوبه روز گذشته به تصویب رسید.

عین اللهی ادامه داد: مصوبه فوق العاده خاص از امسال اعمال می‌شود و جزو بودجه ۱۴۰۳ دیده شده است.

میزان فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت

عباس عبادی، معاون پرستاری وزیر بهداشت بهمن 1402 در پاسخ به این پرسش که «با توجه به اعلام پرداخت فوق العاده خاص به کارکنان نظام سلامت، میزان افزایش حقوقی این کارکنان چقدر خواهد بود؟»، آنچه مجلس تصویب کرده اسمش را فوق العاده خاص نگذاریم، بلکه نامش این است که ۳ هزار امتیاز به یکی از ردیف‌های شغلی اضافه شود.

وی ادامه داد:این افزایش فقط برای پرستاران نیست، بلکه برای همه کارکنان نظام سلامت است؛ البته بسته به سنوات خدمت فرد، متفاوت است؛ به طوری که ممکن است از کف ۱.۵ میلیون تا ۲ یا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد.

اما به طور میانگین با پرداخت فوق العاده خاص افزایش ۲ میلیون تومانی در حقوق نیروهای نظام سلامت خواهیم داشت.

معاون پرستاری وزیر بهداشت خاطرنشان کرد:‌پیشنهاد وزارت بهداشت چیز دیگری یعنی اختصاص ضریب اختصاصی برای این موضوع بود و حاضر بودیم اعتبارات لازم را خودمان هزینه کنیم اما آن پیشنهاد به ۳۰۰۰ امتیاز تغییر پیدا کرد.

عبادی متذکر شد:‌اما از مسیرهای دیگری پیشنهاد خود را پیگیری می‌کنیم و احتمال دارد اگر متمم بودجه بخورد این کار انجام شود، اما هنوز به سرانجام نرسیده است.

منبع: تسنیم

۱
ارسال نظر