هم صرافی هم بروکر؟ | معرفی بینگ ایکس

صرافی ارز دیجیتال بینگ ایکس با سابقه بیش از ۵ سال فعالیت در بازار مالی ارزهای دیجیتال، جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است و هم‌اکنون در رتبه ۴۰ سایت کوین مارکت کپ قرار دارد. لیست شدن این صرافی در کوین مارکت کپ نشان از اعتبار بالای این صرافی دارد. خوشبختانه بینگ ایکس به کاربران ایرانی نیز خدمات ارائه می‌کند و در حال حاضر منعی برای فعالیت کاربران ایرانی در این صرافی وجود ندارد.

primary_image
کد خبر : ۲۳۰۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
0

با وجود اینکه در دهه گذشته صرافی‌های ارز دیجیتال بسیاری به وجود آمده‌اند و به‌سرعت در حال رشد هستند اما هنوز افراد دغدغه زیادی در خصوص یافتن بستر معاملاتی با امنیت بالا، شفافیت و کارایی کافی برای تبادل ارزهای دیجیتال دارند. در میان تعداد بی‌شمار صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال، بینگ ایکس به‌عنوان یک صرافی برتر با رویکردی متفاوت و پیشرفته پا به عرصه گذاشت. این صرافی به‌عنوان یک پلتفرم مبادله ارزهای دیجیتال، با بهره‌گیری از فناوری بلاکچین، یک تجربه تبادل امن و شفاف ارزهای دیجیتال را به کاربران خود ارائه می‌دهد. صرافی بینگ ایکس با تمرکز بر سرعت، امنیت و شفافیت تلاش می‌کند تا استانداردهای جدیدی را در عرصه مبادلات ارزهای دیجیتال فراهم کند. در این مقدمه، به طور کوتاه با ویژگی‌ها و مزایای بینگ ایکس آشنا می‌شویم و این صرافی را از جوانب مختلف بررسی می‌کنیم. در پایان مطلب خواهید دانست که این صرافی متناسب با شرایط شما پاسخگوی نیازتان خواهد بود یا خیر.

تاریخچه صرافی بینگ ایکس

صرافی بینگ ایکس یکی از جوان‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که در سال‌های اخیر به دنیای رمزارزها ورود کرد. با وجود سابقه کم این صرافی، بینگ ایکس در مدت کوتاهی موفق به جلب توجه و اعتماد بسیاری از کاربران شد.

در ابتدا بینگ ایکس در سال ۲۰۱۸ با نام Bingbon تاسیس شد و سپس نام تجاری خود را به BingX تغییر داد و اکنون به بزرگترین صرافی در زمینه سوشال تریدینگ مشهور است. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا طیف وسیعی از معاملات از جمله فیوچرز، کپی تریدینگ و … را در اختیار داشته باشند و به معامله بپردازند. این خدمات برای بسیاری از کاربران در سراسر دنیا (بیش از ۱۰۰ کشور) قابل‌دسترس است و آن را به یکی از گزینه‌های عالی جهت انجام معاملات رمزارزها تبدیل کرده است.

موضع‌گیری صرافی بینگ ایکس در برابر ایرانیان

یکی از مواردی که برای هر کاربر ایرانی در هنگام انتخاب صرافی و افتتاح حساب بسیار مهم است و به‌نوعی به دغدغه آن‌ها تبدیل شده، موضع‌گیری صرافی‌ها در برابر ایرانیان است. از آن‌جایی که ایران در لیست تحریم بسیاری از صرافی‌های خارجی وجود دارد و صرافی‌های مطرح دنیا مانند بایننس از ارائه خدمات به کاربران ایرانی خودداری می‌کنند، در نظر گرفتن این موضوع می‌تواند به امنیت و کنترل ریسک حساب کاربران کمک کند.

صرافی بینگ ایکس نیز یک صرافی خارجی است و احتمالا سوالی که به ذهن شما نیز خطور می‌کند این است که آیا کاربران ایرانی می‌توانند در این صرافی فعالیت کنند؟

بله. صرافی بینگ ایکس یکی از صرافی‌هایی است که امکان فعالیت برای کاربران ایرانی را فراهم می‌کند و در حال ارائه خدمات به ایرانیان است. بنابراین کاربران ایرانی به‌راحتی می‌توانند از این صرافی استفاده کرده و به انجام معاملات خود بپردازند. البته بهتر است همواره جوانب احتیاط رعایت شود و اخبار مربوطه توسط کاربران دنبال شود تا در صورت تحریم کاربران ایرانی توسط این صرافی، افراد بتوانند اقدام به‌موقع و مناسبی جهت خروج دارایی‌های خود از این صرافی انجام دهند. با این حال در حال حاضر هیچگونه منعی در خصوص فعالیت کاربران ایرانی در این صرافی وجود ندارد.

بررسی امنیت بینگ ایکس

یکی از جنبه‌های حیاتی هر صرافی ارز دیجیتال، امنیت آن است. صرافی ارز دیجیتال بینگ ایکس یکی از معتبرترین صرافی‌ها به‌شمار می‌رود به‌طوری که در رده‌بندی سایت کوین مارکت کپ، جایگاه ۴۰م را از آن خود کرده است. البته که این رتبه بسته به موارد مختلف متغیر است و جایگاه آن می‌تواند بالاتر رفته و یا حتی افت کند. علاوه‌برآن، بینگ ایکس از میانگین حجم معاملات روزانه خوبی برخوردار است که نشان‌دهنده نقدینگی مناسب این صرافی است.

طبق داده‌های به‌دست آمده از سایت similarweb، این صرافی به‌طور متوسط ۸ میلیون بازدیدکننده دارد. همچنین تاکنون هیچگونه گزارشی مبتنی بر هک، پولشویی و یا کلاهبرداری از این صرافی ارز دیجیتال منتشر نشده است. این صرافی در حال حاضر علاوه بر ایرانیان، به تعداد بسیار زیادی از کاربران در سراسر دنیا خدمات ارائه می‌کند و از اعتبار بالایی برخوردار است.

مزایای بینگ ایکس

برای هر کاربر مزایا و خدماتی که یک صرافی ارائه می‌کند بسیار مهم است. صرافی ارز دیجیتال بینگ ایکس نیز با ارائه خدمات متنوع و کاربرپسند،‌ فضای معاملاتی استاندارد و مناسبی را برای کاربران فراهم کرده است که در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

هم صرافی هم بروکر

معاملات اسپات: در صرافی بینگ ایکس کاربران امکان معامله بیش از ۳۰۰ نوع توکن را به‌صورت تک و جفت ارز دارند. همچنین این صرافی دارای کیف پول اختصاصی است و کاربران می‌توانند دارایی‌های خود را در آن‌ها نگهداری کنند.

معاملات فیوچرز: یکی از امکانات صرافی بینگ ایکس، انجام معاملات فیوچرز همراه با اهرم است که کاربران را قادر می‌سازد تا هم از رشد و هم از ریزش بازار بدون در اختیار داشتن آن‌ها کسب سود کنند.

امکان معامله در بازار فارکس: یکی از امکانات بسیار جذاب و جالب این صرافی، امکان معامله و ترید در بازار مالی فارکس است. برخی از نمادهای فارکس در این صرافی وجود دارد که علاقه‌مندان می‌توانند آن‌ها را در این صرافی به‌راحتی معامله کنند.

اتصال اکانت به سایت تریدینگ ویو: از دیگر امکانات کارآمد صرافی بینگ ایکس، امکان اتصال اکانت به سایت تریدینگ ویو است که با استفاده از این قابلیت افراد می‌توانند معاملات خود را در بستر تریدینگ ویو مشاهده، انجام و مدیریت کنند.

قابلیت کپی‌تریدینگ: کپی تریدینگ به کاربران امکان می‌دهد تا با بررسی سابقه تریدرهای باتجربه و حرفه‌ای، اکانت خود را به حساب یکی از این معامله‌گران متصل کرده و معاملات آن‌ها را در حساب خود کپی کنند.

پشتیبانی از واحد ریال: یکی از امکانات جالب این صرافی پشتیبانی از واحد ریال است. کاربران ایرانی می‌توانند به‌راحتی قیمت رمزارزها را به ریال مشاهده کنند. این قابلیت تقریبا در هیچ یک از صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال وجود ندارد.

کارمزد معاملاتی مناسب: مقدار کارمزد برای معاملات اسپات و فیوچرز در این صرافی متفاوت است. کارمزد معاملات اسپات ۰.۱ درصد است. کارمزد معاملات فیوچرز نیز برای سفارشات میکر ۰.۲ درصد و برای سفارشات تیکر ۰.۵ درصد برآورد شده است. با در نظر گرفتن میانگین کارمزدها در صرافی‌های دیگر، می‌توان گفت که این صرافی دارای کارمزد معاملاتی منصفانه و مناسبی است.

پشتیبانی: یکی از موارد مهم برای هر کاربر در انتخاب صرافی، تیم پشتیبانی صرافی است. خوشبختانه امکان پشتیبانی به زبان فارسی در این صرافی وجود دارد و کاربران می‌توانند از طریق چت آنلاین، مرکز پشتیبانی و تلگرام به‌صورت ۲۴ ساعته و در کوتاهترین زمان ممکن که ۵ الی ۱۰ دقیقه محاسبه شده، به رفع مشکلات و سوالات خود بپردازند.

خلاصه مطلب

صرافی ارز دیجیتال بینگ ایکس با سابقه بیش از ۵ سال فعالیت در بازار مالی ارزهای دیجیتال، جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است و هم‌اکنون در رتبه ۴۰ سایت کوین مارکت کپ قرار دارد. لیست شدن این صرافی در کوین مارکت کپ نشان از اعتبار بالای این صرافی دارد. خوشبختانه بینگ ایکس به کاربران ایرانی نیز خدمات ارائه می‌کند و در حال حاضر منعی برای فعالیت کاربران ایرانی در این صرافی وجود ندارد.

۰
ارسال نظر