مزایای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

کانادا در حال حاضر به عنوان بزرگترین قطب‌ جذب مهاجر در جهان، به دلیل حجم تقاضای بالایی که برای انواع ویزا حتی برای یک ویزای توریستی ساده دارد.

primary_image
کد خبر : ۲۱۸۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
0

ما برای هر شخصی در هر شرایط مالی و در هر سن و سالی که هست از زیر 18 سال گرفته تا حتی 50 سال، در هر زمان و در هر جایی که تریبونی برای صحبت داشته باشیم چه در دنیای مجازی و چه در دنیای واقعی، همواره و با تاکید و اطمینان کامل می‌گوییم که برای مهاجرت به کانادا در هر وضعیتی که هستید، تحصیل در کانادا به عنوان بهترین روش مهاجرت به این کشور از همه لحاظ و ابعاد است. اما چرا بر این امر تا این حد تاکید داریم؟ در ادامه بدون توضیحات و مقدمه‌چینی اضافه، به شرح اصلی‌ترین مزایای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل خواهیم پرداخت.

نرخ بسیار عالی صدور ویزا برای ایرانیان

کانادا در حال حاضر به عنوان بزرگترین قطب‌ جذب مهاجر در جهان، به دلیل حجم تقاضای بالایی که برای انواع ویزا حتی برای یک ویزای توریستی ساده دارد، بنابراین در قبال صدور انواع ویزا بسیار سخت‌گیر و حساس شده است؛ به ویژه ویزای کاری که رقابت بسیار بالایی در کنار این حساسیت و سخت‌گیری‌ها دارد. اما ویزای تحصیلی حتی تا به امروز با وجود این همه رقابت، به نسبت بسیار بهتر به خصوص برای ایرانیان با بالاترین نرخ و درصد موفقیت صادر می‌شود.

امکان همراهی خانوادگی

هر شخص دارنده‌ی ویزای تحصیلی کانادا می‌تواند همسر و کلیه فرزندان زیر 21 سال خود را در طی دوران تحصیل خود (و همچنین بعد از تحصیل در صورت درخواست مجوز کار و اقامت دائم کانادا) همراه خود ببرد. در این شرایط همسر اجازه کار به صورت تمام وقت از نوع Open Work Permit را داشته و همچنین فرزند اگر بالای 5 سال باشد، حق تحصیل رایگان در کانادا را خواهد داشت. از طرفی دیگر، هر شخص پس از رسیدن به اقامت دائم، می‌تواند برای والدین و همچنین پدربزرگ و مادربزرگ خود نیز اقدام کند.

بهترین روش برای انتقال اعتبار از ایران

منظور از انتقال اعتبار، اعتبار مدرک تحصیلی اخذ شده از ایران، تخصصی که در ایران تحت هر بستری کسب کردید، سابقه کار در ایران و دیگر دستاوردهای علمی و تخصصی است که معمولا تحت ویزاهای دیگر از جمله ویزای کاری زیاد به چشم نمی‌آیند و حضور در خاک کانادا برای مثال با ویزای کاری، در بالای 90 درصد مواقع به معنای شروع از صفر است؛ مدرک تحصیلی شما را قبول نخواهند داشت، سابقه کار شما به چشم نخواهد آمد و... اما با مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، از همان ابتدا همه‌ی موارد ذکر شده به عنوان یک دستاورد موثر و مهم در پرونده‌ی تحصیلی شما ثبت و تاثیر آن‌ها اعمال می‌شود.

canada2

اعتبار بسیار بالای مدرک تحصیلی و تخصص

رتبه بندی نظام آموزشی کانادا همه ساله در بین 5 سیستم برتر آموزشی جهان قرار می‌گیرد. وجود بیش از 90 دانشگاه معتبر در کانادا و تعداد قابل توجهی دانشگاه با رتبه دو رقمی، رتبه زیر 200 و زیر 500 جهانی در این کشور و از طرفی نظام آموزشی و پرسنل آکادمیک بسیار قوی در سراسر آن، قطعا تحصیل در کانادا را انتخابی بسیار آینده‌دار و تضمین شده خواهد کرد.

تجربه زندگی در کانادا در بهترین محیط ممکن

زندگی در کانادا به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان از بابت کیفیت زندگی، رفاه، پیشرفت، آرامش، شادی مردم، امنیت، فرصت‌های ترقی، حقوق بشر، تساوی نژادی و... بهترین تجربه خواهد بود. حال اگر این تجربه در یک محیط بسیار جذاب علمی و فرهنگی مانند دانشگاه‌های این کشور و حضور در جامعه‌ی دانشجویی بی‌نظیر آن رخ دهد، قطعا تجربه‌ای بسیار بهتر، مفیدتر و دلپذیرتر خواهد شد.

امکان کار تمام وقت دانشجویی

دولت و اداره مهاجرت کانادا از نوامبر سال 2022 میلادی به کلیه دانشجویان بین المللی در این کشور اجازه‌ی کار تمام وقت را در حین تحصیل داده است که با این حساب، کانادا جزء معدود مقاصد تحصیلی محبوب دنیاست که چنین بستری را فراهم کرده است. این امر هم به تامین بخش قابل توجهی از هزینه‌های تحصیل و زندگی کمک کرده و هم به کسب تجربه‌ی بهتر زندگی و حضور در محیط کار و اشتغال کانادا کمک شایانی خواهد نمود. تا قبل از تاریخ ذکر شده، این اجازه کار دانشجویی به صورت نیمه وقت بوده است.

بورسیه‌های زیاد و متنوع در دسترس

canada3

اگرچه که تحصیل در کانادا رایگان نبوده و چه بسا مبلغ شهریه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی بیشتر است، اما در عین حال انواع بورسیه در این کشور با مبالغ مختلف و از سمت منابع مختلف مانند دولت، دانشگاه یا  موسسه‌های خصوصی در دسترس است و هر دانشجو با داشتن یک رزومه تحصیلی خوب می‌تواند از این بورسیه‌ها بهره‌مند شود. به خصوص برای تحصیل در مقطع دکتری که بیشترین شانس اخذ بورسیه را داشته و در اولویت دوم، مقطع کارشناسی ارشد.

اخذ مجوز کار پس از اتمام تحصیل

هر دانشجویی که در کانادا به مدت حداقل یک سال به صورت حضوری و تمام وقت تحصیل کرده و فارغ‌التحصیل شود، شامل حال اخذ مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی در کانادا معروف به PGWP خواهد شد که تحت این مجوز می‌تواند به ویزای کار دست یافته و در این کشور کار و زندگی کند.

اخذ اقامت کانادا پس از تحصیل

هر شخص با اتمام تحصیل در کانادا می‌تواند برای اخذ مجوز و ویزای کار همانطور که در بند قبل گفته شد اقدام نماید. این ویزای کار پس از فارغ‌التحصیلی قابل تمدید نیز می‌باشد و هر دانشجویی که پس از اتمام تحصیل، حداقل 18 الی 24 ماه تحت این ویزا در کانادا اشتغال داشته باشد، می‌تواند برای اخذ اقامت دائم کانادا درخواست دهد.

 

۰
ارسال نظر