شرایط وام فوری ۵۰ میلیونی بدون سپرده بازپرداخت ۱۲ساله چیست؟

جدیدترین خبر درباره دریافت وام فوری با شرایط استثنایی در سایت فردا منتشر شد

شرایط وام فوری ۵۰ میلیونی بدون سپرده بازپرداخت ۱۲ساله چیست؟
کد خبر : ۸۶۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح ، در قالب این تفاهمنامه، علاوه بر تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی بدون سپرده در تهران، امکان استفاده از تسهیلات اوراق را فراهم کرده تا به هنرمندان حوزه صنایع دستی بتوانند به صورت تلفیقی از ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن بهره‌مند شوند.

سقف تسهیلات بدون سپرده در تهران ۶۰ میلیون تومان، در شهرهای بزرگ و بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۵۰میلیون تومان و در شهرهای کوچک نیز ۴۰میلیون تومان است.

متقاضیان در شهرهای بزرگ می‌توانند همزمان از تسهیلات اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن (اوراق ممتاز) ۱۶۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک نیز ۱۲۰میلیون تومان استفاده کنند. تسهیلات از محل اوراق برای زوجین هنرمند نیز متناسب با شهر محل زندگی تا دو برابر این میزان قابل افزایش است.

مدت بازپرداخت تسهیلات بدون سپرده ۱۰ساله و تسهیلات از محل اوراق ممتاز نیز ۱۲ساله است.

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن در این‌باره گفت: پس از درخواست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص تامین تسهیلات هرمندان حوزه صنایع دستی، با کمال میل پذیرفتیم و مقدمات امضای تفاهم نامه با این وزارتخانه را سریعا ترتیب دادیم.

سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز گفت: در حال حاضر ۵۲۰ هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی فعالیت می‌کنند که: ۷۵ درصد از این هنرمندان را بانوان به خود اختصاص می‌دهند. از این میزان سهم نیز، ۶۰ درصد بانوان خودسرپرست هستند.

وی ادامه داد: بنابراین برکات تفاهم نامه‌ای که بین بانک مسکن و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امضا شده، در زندگی این گروه از جامعه مشهود است. /تسنیم

وام ازدواج ۱۵۰ میلیونی و پرداخت وام فرزندآوری

‎یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ارائه پیشنهادی برای افزایش وام ازدواج جوانان و پرداخت وام فرزندآوری خبر داد و گفت که پیشنهاد افزایش وام ازدواج جوانان به ۱۵۰ میلیون تومان و پرداخت وام فرزندآوری به مبلغ ۵۰ میلیون تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ را مطرح کرده است.

وی ادامه داد: افزایش وام ازدواج از ۳ به ۱۰ میلیون تومان در بودجه ۱۳۹۵، از ۱۰ به ۱۵ میلیون تومان در بودجه ۱۳۹۷، از ۱۵ به ۳۰ میلیون تومان در بودجه ۱۳۹۸، از ۳۰ به ۵۰ میلیون تومان در بودجه ۱۳۹۹ و از ۵۰ به ۷۰ میلیون تومان در بودجه ۱۴۰۰ مسیری بوده که در این سال‌ها طی شده که در این راستا مدت بازپرداخت این تسهیلات نیز از ۳ سال به ۱۰ سال رسیده است.

وام فوری ۵۰ میلیونی بدون سپرده بازپرداخت ۱۲ساله پرداخت می‌شود.

توانگر ادامه داد: بر این اساس طبق آمار بانک مرکزی، صف وام ازدواج از حدود ۵۰۰ هزار نفر در ابتدای سال ۱۳۹۵ به حدود ۱۰۰ هزار نفر در نیمه سال ۱۴۰۰ رسیده است. به گفته رئیس سابق بانک مرکزی، افزایش وام ازدواج و پیگیری بانک مرکزی در این زمینه، انحراف تسهیلات قرض‌الحسنه را کاهش داده است.

افزایش مقدار وام

وی قدم مثبت دیگر در جریان افزایش وام ازدواج را مجوز و الزام قانونی به «استفاده از بخشی از سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری در پرداخت وام ازدواج» در ماده مرتبط بودجه عنوان کرد و گفت که این موضوع مانع از کمبود منابع بانک‌ها شد. در سال جاری برای اولین بار از حدود ۲.۵ درصد از این منابع پرحجم بانکی برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه استفاده شده است.

توانگر گفت: با توجه به این موارد در تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ پیشنهاد داده‌ام که وام قرض الحسنه ازدواج از ۷۰ به ۱۰۰ میلیون تومان و بازپرداخت آن از ۱۰ به ۱۲ سال افزایش یابد تا پرداخت اقساط آن برای زوجین مشکل ایجاد نکند.

همچنین وام ازدواج زوجین جوان، پسر زیر ۲۵ سال و دختر زیر ۲۲ سال از ۱۰۰ به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند. همچنین پیشنهاد داده‌ام مبلغ ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه فرزندآوری از محل همین منابع با بازپرداخت ۵ساله جهت تخصیص اضافه شود.

همچنین اگر بخش عمده والدین صاحب فرزند جدید حدود یک میلیون نفر نیز تقاضای وام فرزندآوری ۵۰ میلیون تومانی داشته باشند، با توجه به نرخ ۱.۲ میلیون عددی موالید سالانه کشور، این سیاست به ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد. بنابراین سیاست پیشنهادی در سال ۱۴۰۱ به ۱۷۰ هزار میلیارد تومان منابع و تسهیلات قرض الحسنه بانکی نیاز دارد که با توجه به برآورد ۵۰۰ هزار میلیاردی این منابع، کاملا امکانپذیر است.

ثبت‌نام وام ازدواج ۳۰۰ هزار تومان آب می‌خورد!

در شرایطی که متقاضیان وام ازدواج باید برای دریافت این وام مدت‌ها برای ثبت‌نام در سامانه مربوطه معطل باشند تا بتوانند اطلاعات هویتی خود را ثبت و بانک عامل را انتخاب کنند؛ یک سایت با پشتیبانی ۲۴ساعته روند ثبت‌نام در سامانه وام ازدواج را با هزینه‌ای تقریبا ۳۰۰ هزار تومانی انجام می‌دهد.

زوج‌های ایرانی برای وام ۷۰ میلیونی ازدواج با بازپرداخت ۱۰ساله ابتدا باید در سامانه مربوطه به نشانی ve. cbi. ir اطلاعات هویتی خود را ثبت و بانک عامل را برای پرداخت این وام انتخاب کنند. البته، برای زوج‌های زیر ۲۵ و ۲۳ سال واجد شرایط، وام ازدواج می‌تواند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.

اما طبق اعلام متقاضیان، سامانه تعبیه شده جهت ثبت‌نام وام ازدواج، مشکلات عدیده‌ای برای این افراد ایجاد کرده است که روند ثبت‌نام را برای آن‌ها زمان‌بر و فرسایشی می‌کند.

یکی از مشکلات پرتکراری که بارها زوج‌ها به ایسنا اعلام کرده‌اند، پذیرفته نشدن مکرر کُد امنیتی ورود به سامانه برای تکمیل فرآیندهای ثبت‌نام است که باید چندین بار این کد را وارد کنند تا سرانجام وارد سامانه شوند.

سایت ثبت نام پولی

در شرایطی که روند ثبت‌نام برای وام ازدواج زمان‌بر و طاقت‌فرسا شده است، سایتی وجود دارد که مدعی است در کوتاه‌ترین زمان ممکن وام ازدواج شما را برای هر بانک و شعبه‌ای که بخواهید ثبت نام می‌کند اما این ثبت‌نام برای افراد معادل ۲۸۸ هزار تومان آب می‌خورد.

ثبت‌نام وام ازدواج از طریق این سایت اینگونه است که ابتدا بانک موردنظر و استان خود را انتخاب می‌کنید سپس با پرداخت مبلغ ۲۸۸ تومان به مراحل بعدی چون تکمیل اطلاعات، دریافت کد رهگیری و تعیین شعبه منتقل می‌شوید و تمامی تحولات ثبت‌نام از طریق پیامک به اطلاع شما می‌رسد.

بنابراین، فارغ از عبور کردن زوج‌های ایرانی از هفت‌خوان رستم برای دریافت وام ازدواج چون معرفی ضامن به بانک و سخت‌گیری بانک‌ها باید به منظور ثبت‌نام این وام نیز مبلغی را هزینه کنند، در حالیکه ثبت‌نام در سامانه وام ازدواج رایگان است اما با مشکلات فنی این سامانه مردم ترجیح می‌دهند تا این مبلغ را بپردازند تا سریع‌تر بتوانند وام خود را دریافت کنند./ ایسنا

۰
ارسال نظر