وعده آقای وزیر:منتظر افزایش سرعت اینترنت باشید

وزیر ارتباطات گفت: برنامه ما این است که در چهار سال آینده، به تک‌تک خانه‌های مردم، فیبر نوری ببریم که مردم سرعت‌های چندگیگی را تجربه کنند.

وعده آقای وزیر:منتظر افزایش سرعت اینترنت باشید
کد خبر : ۵۲۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح به نقل از ایسکانیوز، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات به این معناست که ما در داخل کشور یک شبکه پرظرفیت داشته باشیم که وقتی می‌خواهیم به ارتباطات بین‌الملل هم مرتبط شویم، حداکثر ظرفیت به کمک آید و مردم تجربه کاربری خوبی داشته باشند.

ازجمله اینکه برنامه ما در وزارت ارتباطات این است که در چهار سال آینده، به تک‌تک خانه‌های مردم، فیبر نوری ببریم و پروژه فیبر در منزل را اجرا کنیم که مردم سرعت‌های چندگیگی را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: عامل کندی اینترنت در ایران مشخص شد

وی‌ درباره نقش بخش خصوصی در ظرفیت‌های شبکه ملی اطلاعات توضیح داد: ما ظرفیت‌های بسیار خوبی در تولید محصولات مرتبط با حوزه ارتباطات در کشور داریم. از تجهیزات انتهایی مثل مودم گرفته تا تجهیزات شبکه انتقال، انواع سوئیچ‌های مخابراتی و نوری، تجهیزات لایه‌های مختلف تا راه‌اندازی دیتاسنتر، ظرفیت زیادی در کشور وجود دارد که می‌توان برای توسعه شبکه ملی اطلاعات و افزایش افزایش کیفیت ارتباطات استفاده کرد.

او ادامه داد: محصولات ما هیچ نقصی نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی ندارند و ما امکان صادرات این محصولات را هم به خارج از کشور داریم که باید برنامه‌ریزی‌های مناسبی توسط دستگاه‌های متوالی ازجمله وزارتخانه های ارتباطات، صمت و اقتصاد صورت گیرد که ما شاهد حضور محصولات ایرانی در بازار خارجی باشیم. البته همین الان هم در بعضی از کشورهای همسایه از این محصولات استفاده می‌شود.

۰
ارسال نظر