اطلاعات سری “آیفون 13” لو رفت!

اپل در حالیکه از آیفون 13 رونمایی کرده اما باز هم خبری از ظرفیت رم این گوشی نداده اما کاربران موفق شده‌اند ظرفيت رم آيفون ۱۳ را بفهمند.

اطلاعات سری “آیفون 13” لو رفت!
کد خبر : ۴۷۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح به نقل از گجت نیوز؛ برخي کاربران که نمونه اوليه آيفون‌هاي جديد اپل را در دست دارند، اقدام به افشاي ظرفيت رم آيفون ۱۳ کرده‌اند. همه چيز مثل سري ۱۲ آيفون‌ها است!

کمپاني اپل سرانجام در رويداد پاييزي خودش از گوشي‌هاي سري آيفون ۱۳ رونمايي کرد، اما باز هم خبري از اعلام ظرفيت دقيق رم مدل‌هاي اين خانواده نبود. خوشبختانه علاقه‌مندان به اين کمپاني با استفاده از روش قديمي ولي کارآمد plist file Xcode موفق شده‌اند ظرفيت رم آيفون ۱۳ را بفهمند.

اپل دو گوشي آيفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس را به يک رم ۶ گيگابايتي تجهيز کرده است، در حالي که ظرفيت رم ۱۳ و ۱۳ ميني ۴ گيگابايت است. اين‌ها دقيقاً همان مقداري هستند که اپل در نسل گذشته آيفون‌ها نيز استفاده کرده بود و اين يعني خبري از تغيير و پيشرفت در زمينه رم آيفون‌ها نيست.

بیشتر بخوانید: "آیفون 13" رونمایی شد+قیمت در ایران

عملکرد سخت افزاري سري آيفون ۱۳

خيلي زود پس از رويداد اپل، گزارش‌هاي مختلفي در خصوص عملکرد چيپست جديد A15 Bionic آيفون‌هاي جديد منتشر شد. يکي از اين گزارش‌ها مي‌گويد اين چيپست هيچ پيشرفت بزرگي در بخش پردازنده ندارد، در حالي که يک گزارش ديگر خبر از پيشرفت ۵۵ درصدي پردازشگر گرافيکي نسبت به A14 Bionic مي‌دهد. اوضاع زماني پيچيده‌تر شد که کاربران نتايج بنچمارک آيفون ۱۳ پرو را در پلتفرم گيک‌بنچ منتشر کردند. اين نتايج، به طور ميانگين پيشرفت ۲۱ درصدي در عملکرد چند هسته‌اي را نشان مي‌دهد. در کمترين حالت اين ميزان به ۸ تا ۹ درصد مي‌رسد.

شما به چه ميزان رمي در گوشي خود نياز داريد؟

براي گوشي‌سازها خيلي راحت‌ است که بخواهند رم بيشتري را به گوشي خود اضافه کرده و دستگاهشان را پيشرفته‌تر کنند. در حال حاضر حتي برخي از گوشي‌هاي بازار ۱۶ گيگابايت رم را هم ارائه مي‌کنند. رم يا همان حافظه دسترسي تصادفي مکاني است که اپليکيشن‌ها در آن بارگذاري مي‌شوند و به پردازنده اجازه مي‌دهد سريعاً به آن‌ها دسترسي پيدا کند. حافظه اصلي گوشي هوشمند شما شايد سريع باشد، اما رم از آن هم سريع‌تر است.

بنابراين تشنه بهينه سازي و حجم است. بازي‌هاي موبايل و اپليکيشن‌ها به هيچ عنوان هم اندازه نرم افزارهاي کامپيوتري حجيم و پرمصرف نيستند. و هنوز هم يک کامپيوتر گيمينگ با ۱۶ گيگابايت رم مي‌تواند از پس اجراي بازي‌‌ها برآيد. پس چرا بايد ۱۶ گيگابايت رم در يک گوشي هوشمند کوچک تعبيه شود؟ بنابراين نه در آيفون و نه در گوشي‌هاي اندرويدي نيازي به چنين ظرفيتي نيست. اگر ظرفيت رم بين يک آيفون و يک گوشي اندرويدي بالارده را مقايسه کنيد، متوجه کمتر بودن ظرفيت رم آيفون خواهيد شد. اين بدان خاطر است که اکوسيستم iOS به بهترين شکل ممکن بهينه شده است. در واقع هيچ اپليکيشن يا بازي خيلي حجيمي نمي‌تواند رم را به طور کامل اشغال کند و بدون اتلاف رم همه چيز آنطور که بايد عمل مي‌کنند.

نکته اينجاست که شما اگر در مورد آيفون‌ها صحبت مي‌کنيد، نبايد توجهي روي ظرفيت رم آن‌ها داشته باشيد. اپل به يک دليل اين آمار و ارقام را اعلام نمي‌کند. سازنده مي‌داند که از نظر عددي ظرفيت رم گوشي‌هايش در مقايسه با گوشي‌هاي آيفون کمتر است؛ اما در نهايت اين در عملکرد گوشي‌هايش مهم نيست.

۰
ارسال نظر