شاخص را باید رها کرد!

بعد از اصلاحات متواری و بی منطق شاخص بورس بدون توجه به تورم موجود قیمت ارز و تغییر و تحولات آمریکا در دولت اصلاحات در یک سال اخیر کمتر کسی را پیدا می‌کنیم که زخم کاری از بورس در یک سال گذشته نخورده باشد.

شاخص را باید رها کرد!
کد خبر : ۴۴۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح ،محمد ابدی/ مدتی است که بورس به صورت آهسته و لاک پشتی گویی قصد بازگشت دارد اما در چند روز اخیر شاهد ریزش های دوباره و شدید شاخص بورس بودیم.

بورسی که به یکباره شارپی بالا آمد و به یک باره هم سقوط کرد اما سقوطی چند مرحله‌ای که حتی برخی از سهم ها از قیمت آغازین خود هم پایین آمدند مانند پالایشیها که نوید امید و شروع دوباره را برای بورس می‌دادند.

جالب این است که با توجه به رشد شاخص بعد از تعطیلات غیر منتظره تعدادی از سهم ها گویا به شاخص اعتنایی ندارند.

سهم هایی که در این مدت عقب مانده اند و همچنان قرمز هستند ولی در دوران سقوط از همه جلوتر خود را به کف رساندند و دسته دیگری از سهم ها در حال درجا زدن و فقط در یک بازه عددی مشخص همه سهامداران خود را حیرت زده کرده اند و دسته ی دیگر که سبزپوش هستند ولی قیمت های پایانی آنها چنگی به دل نمی‌زند و در یک روز اصلاحی در اصلاح خود کم نمی‌گذارد.

اینک با کمی تأمل و بررسی پروتفوی سرمایه‌گذاران و صفحات مجازی (به اصطلاح استادان بورسی) که در این مدت با استفاده از سبد گردانی و فروش سیگنال نوسان گیری خودشان پول خوبی به جیب زده اند می‌توان اذعان داشت که به شاخص نمی‌توان استناد و دل بست کرد.

سهم هایی که با خیال آسوده پول میلیون‌ها نفری که به امید عقب نماندن از قافله بی ارزش شدن پول ملی دست به سرمایه‌گذاری بدون ربا و حلال پرداختند و نتیجه‌ای جز ضرر و بازی با اعصاب شان به دست نیاوردند.

به طور مثال در همین ابتدای هفته یکی از کارگزاری‌های معروف نتوانست به طور مفید برای سرمایه‌گذاران در اپلیکیشن خود معاملات را سامان ببخشد و عده‌ای که در ابتدای سال وارد بورس شدند هم باز در صف فروش در روز سبز منتهی به قرمز مانده‌اند و فرصت برای فرار را از دست دادند.

آمار و ارقام خبر خوب یا بد سهم ها را هدایت نمی کنند

شاخص را باید رها کرد زیرا آمار و ارقام خبر خوب یا بد سهم را هدایت نمی کند.

حتی با دریافت سیگنال و نوسان گیری در سهم های سمی ای که بازه قیمت نوسان آنها مشخص شده و فرمول پیچیده‌ای که تا برای شما مشخص شود سرمایه شما قرمز و قرمز تر شده است.

بورس خیلی بی رحم تر از این حرفا شده است که فکر می کنید.

نه تنها شاخص بورس بلکه سرمایه گذاری در چیزی که مدیریت آن در دست خودتان نیست را رها کنید.

۰
ارسال نظر