اعلام مبلغ عیدی ناچیز بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۳

واریز عیدی بازنشستگان از اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.

اعلام مبلغ عیدی ناچیز بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۳
کد خبر : ۲۲۳۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
3

 به گزارش وقت صبح، مبلغ عیدی بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۳، همانند سال های گذشته، توسط دولت و به موجب مصوبه هیات وزیران تعیین می شود و بنابراین، میزان پاداش آخر سال بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۳، به اندازه مبلغ عیدی کارکنان دولت در سال ۱۴۰۳ مورد تصویب قرار می گیرد. اما مبلغ عیدی بازنشستگان کارگری هرساله به یکی از جنجالی‌ترین موضوعات خبری پایان سال تبدیل می‌شود.

انتقاد از مبلغ عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲

به تازگی یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان و از اعضای سابق شورای اسلامی کار خواستار پرداختِ «عیدی کارگری» به بازنشستگان تامین اجتماعی شد. او با انتقاد از مبلغ عیدی بازنشستگان کارگری گفته است: سالهاست که یکی از اصلی‌ترین مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی، پرداخت عیدی کارگری است؛ این مطالبه را در دولت‌های مختلف مطرح کرده‌ایم اما متاسفانه هیچ زمان گوش شنوایی نبوده است.

به گفته فرجی، مدیرعامل تامین اجتماعی که حرف آخر را در مورد رقم عیدی بازنشستگان این سازمان می‌زند باید بداند با عیدی کارمندی، کارگران بازنشسته شب عید شرمنده خانواده‌هایشان می‌شوند. کارگر کارگر است و شاغل و بازنشسته ندارد؛ وقتی قانون می‌گوید کف عیدی کارگری ۶۰ روز مزد مصوب و سقف آن ۹۰ روز مزد است، باید این محدوده قانونی در مورد عیدی پرداختی به کارگران بازنشسته نیز رعایت شود.

دو پایه دستمزد؛ رقم عیدی بازنشستگان کارگری ۱۴۰۲

فرجی با بیان اینکه انتظار داریم حداقل به اندازه دو پایه دستمزد به تمام بازنشستگان تامین اجتماعی عیدی بدهند؛ اضافه کرد: بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیر و زیر خط فقر هستند؛ چرا عیدی پایان سالِ بازنشسته‌ای که ۹ میلیون حقوق می‌گیرد باید برابر با عیدی پرداختی به یک قاضی یا یک استاد دانشگاه باشد؟

این فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی در پایان گفت: اگر قرار بر برابری در پرداخت‌هاست، در طول سال مزایای آن چنانی خواص را هم به ما کارگران بازنشسته بپردازند

منبع: روزنو

۰
ارسال نظر
  • ر مستمری‌بگیر حداقلی

    باسلام
    علت این که قانون گفته‌ عیدی کارگران ۶۰ تا ۹۰ روز را تصویب کرده منظور ۶۰ روز برای کارگران شاغل و ۹۰ روز برای کارگران بازنشسته عیدی پرداخت شود چون خانواده بازنشسته چند برابر شاغلین هست فرار نکنید واقع گرا باشید

  • کاربربازنشسته

    همه مسئولین ازمدیرسازمان تاوزیرکار.وبرنامه وبوجه منتظرآقای فرجی بودندکه سالی یکبار خودشونشون میده وازعیدی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی صحبت میکنه.آقاایناحق خودمون که معوقات۲۵درصدحق الناس است رانمیدن.

  • ناشناس


    سطح تورم میزان قیمتها را محاسبه بفرمائید یک خانواده 4 نفری پدر و مادر به کنار دو تا بچه دو جفت کفش دو دست لباس و هزینه های میوهو شیرینی و مایحتاج عید را محاسبه بفرمائید و اونطوری عیدی بدین حداقل از چهار نفر دونفر زندگی نسبی داشته باشند همه ماتم نگیرند انصاف باشه خوبه بچه ها اینده های کشورند عقده ای و حسرت دار بزرگ نشوند بعد کشور رو ترک کنند