افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان آغاز شد

کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم تصویب کرد تا با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نسبت به شاغلان، دریافتی حقوقی آنان را به میزان ۹۰ درصد حقوق شاغلان طی سه سال از شروع برنامه هفتم برساند. ان‌شاءالله ظرف هفته آینده این موضوع به تصویب صحن مجلس نیز خواهد رسید.

primary_image
کد خبر : ۲۱۹۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
19

به گزارش وقت صبح، بنا بر اعلام عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس شورای اسلامی،قرار شد کل متناسب‌سازی برای بازنشستگانی که زیر ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد در همان سال اول اجرا شود و این فاصله در همان سال جبران شود.

به گفته هاجر چنارانی، ۴۰ درصد این فاصله در سال اول برنامه هفتم، ۳۰ درصد در سال دوم و ۳۰ درصد دوم نیز در سال سوم اجرایی می‌شود؛ به این ترتیب، در طول سه سال، دریافتی بازنشستگان کشوری به ۹۰ درصد حقوق شاغلان می‌رسد.

قرار شد تا پایان سال سوم برنامه، دریافتی بازنشستگان کشوری به ۹۰ درصد حقوق و مزایای مستمر شاغلین برسد.

دلیل این امر را عنابستانی نماینده مردم سبزوار توضیح می‌دهد که اگر قرار بر این باشد که حقوق بازنشستگان در سال اول قانون اجرای برنامه به ۹۰ درصد حقوق شاغلان برسد به اعتباری بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم که در توان دولت و صندوق‌های بازنشستگی نیست که به یک باره و در یک مرحله بتوانند این کار را انجام دهند و طی سه سال انجام خواهد شد.

 

کدام بازنشستگان مشمول متناسب‌سازی هستند؟

افزایش حقوق بازنشستگان در گام اول مصوبات مجلس شورای اسلامی و برنامه هفتم توسعه به میزان ۹۰ درصد حقوق شاغلان با اجرای مرحله به مرحله در طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان به نظر در دسترس قرار گرفته است. از سال ۱۴۰۳ در سال اول معادل ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد ما به التفاوت وصول به ۹۰ درصد یاد شده اعمال خواهد شد.

عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید تکلیف بازنشستگان تأمین اجتماعی هم روشن شود، می‌گوید: «ما ۱۷ صندوق بازنشستگی داریم و نباید هیچ بازنشسته‌ای از قانون همسان‌سازی حقوق با شاغلان مستثنی شود.

باید در متن قانون مشخص شود منظورمان از بازنشسته کدام بازنشستگان و کدام صندوق است. همچنین باید این مسئله به تمام صندوق‌های بازنشستگی تسری پیدا کند.»

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم نیز درباره اینکه کدام بازنشستگان مشمول متناسب‌سازی حقوق از سال آینده خواهند شد، تصریح می‌کند: «بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم،‌ کلیه بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی، شامل این مصوبه متناسب سازی حقوق خواهند شد.»

حقوق فرهنگیان بازنشسته ۲۹ هر ماه بر اساس میزان حقوق به حساب بازنشستگان واریز می‌شود و این فرایند در سه روز متولی ادامه دارد همچنین براساس قوانین و مقررات، تعداد فرهنگیان بازنشسته در پایان شهریور ماه هر سال مشخص و احکام آنها صادر و در ادامه حقوق خود را به صورت منظم از صندوق بازنشستگی کشوری دریافت می‌کنند.

عدم پرداخت حقوق برخی از فرهنگیان بازنشسته جدید که در شهریور و مهر ماه امسال بازنشسته شده‌اند، گلایه و نارضایتی شدید آنها را در پی داشته است.

براساس پیگیری‌های به عمل آمده از صندوق بازنشستگی کشوری، زمان واریز حقوق فرهنگیان بازنشسته‌ جدید توسط صندوق بازنشستگی کشوری که در شهریور و مهر ماه امسال بازنشسته شده‌اند، مشخص شد.

براساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، در شهریور و مهر ماه امسال، مجموعاً ۵۳ هزار نفر از فرهنگیان بازنشسته شده‌اند که ۳۰ هزار نفر از این تعداد در پایان مهر ماه و پس از تکمیل پرونده‌هایشان، حقوق خود را دریافت کرده‌اند.

۱۳ هزار نفر دیگر از ۵۰ هزار نفر از فرهنگیان بازنشسته در انتهای آبان‌ ماه جاری حقوق خود را به همراه معوقه مهرماه دریافت خواهند کرد.

مابقی این افراد نیز به دلیل عدم صدور حکم بازنشستگی و برگشت به کار در آموزش و پرورش، حقوق آنها واریز نشده است و بخشی دیگر نیز به دلیل نقص پرونده حقوق بازنشستگی خود را دریافت نکرده‌اند که به محض تکمیل شدن پرونده‌هایشان، حقوق بازنشستگی خود را دریافت خواهند کرد.

۵
ارسال نظر
  • ناشناس

    لطفاً در مورد با بازنشستگان تامین اجتماعی بیشتر نشر بدهید ممنون

  • ایرانی

    به ماوعده سر خرمن ندید بس کنید خسته شدیم راستگویهای شما دیگر کسی قبول نمی کند چه برسد به دروغ .

  • مصطفی

    سلام آخه مگه چند بار باید گفت همسان سازی اجرا شود تازه آقایان میخوان طی ۳سال این کار انجام دهند حالا تو این ۳ سال بازم متم وقانون اجرا میکنن تا همسان سازی اجرا نشه به قول معروف
    تا گوساله گاو شود
    دل صاحبش آب شود

  • مامن خوجه

    چرا یکدفعه اجرا نمیکنند و رتبه بندی را هم دو سال بیشتر شد اجرا نکردند تا کی حق خوری .لطفا به نمایندگانی که از حق ما دفاع نکردند رای ندهید و آنهایی که مدافع حق ما بودند رای دهید

  • مهدی

    پرداختی برای همه اقشار،نقدی وفوری اعمال میشود متاسفانه برای بازنشستگان تامین اجتماعی به ماهها و سالیان آینده محول میشود. از3سال قبل معوقات همسانسازی پرداخت نشده و تکرارأ اعلام کرده اندکه این نمه وآن ماه واریزی هنگفت و شگفت انگیز برای بازنشستگان خواهد بود، منتهی تاکنون 3سال میگذرد وهیچ خبر درست و راستی منتشر تشده و دروغ پشت دروغ از رسانه ها مختلف درفضای مجازی نشر وپخش میشود، درعمل واجرا هیچ موردی مشاهده نشده است. خواسته های بازنشستگان، 2ماه عیدی همانند دوران اشتغال، افزایش حقوق برابر مصوبات وقوانین اسلامی کار، حذف2%ماده 89 که درفیشهای حقوقشان بناحق کسر میشود، پرداخت بدهیهای دولت به تامین اجتماعی که درجهت پرداخت معوقات متناسب سازی بازنشستگان اجرایی شود.

    • ناشناس

      همش دروغ دروغ تا جه زمان بايد دروغ بكوييد بست كنيدبست 🥱🥱🥱🥱

  • حجع

    باعرض پوزش از شما بیشرفتر هم هست مگر تورم قرار ثابت باشه که همسان سازی رو تیکه تیکه کردید .

  • پرویز

    ما را بخیر تو امید نیست، شر منما

  • ناشناس

    نوش دارو ببعد از مرگ سهراب سه سال دیگه تورم چند برابر میشه اینکار چه سودی داره

  • برات رحیمی

    آقایان نماینده ،بعد سالد۹۹ بیس از ۳سال است که داد این بیچاره ها در آمده امسال کارد به استخوان رسید و مجلس هم چون سال آخر این دوره بود همکاری و همصدایی کرد ولی اگر مثل این چند سال و امسال دولت اصلا به حرف شما و قانون گوش نکرد چه بلایی سر این بیچاره ها خواهد آمد.

  • ناشناس

    باسلام این طراح برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیست چرا دولت بدهکاری که به تامین اجتماعی دارد را پرداخت نکند هیچ اثر فایده ندارد زمانی می توان گفت که برای بازنشستگان تامین اجتماعی هست دولت بدهکاری خودشو باتامین اجتماعی صاف بکن

  • ناشناس

    این همه یی جوری بازی برای ساکت کردن بازنشستگان تامین اجتماعی برادر بازنشسته حرف این جماعت یی ریال خریدار نداره بودجه مشخص نشده دوم اینکه بعدسه سال معلوم نیست تورم کشور چقدر بشه یی جورای همسان سازی صندق های به غیرتامین اجتماعی هست این خط این نشون

  • علی

    این چه عدالتی مسئولین حقوق بالا دارنددر فکر قشر بازنشته نیرو مسلح نیستند

  • ،

    سلام چند هزار بار مجلس میخواد حقوق بازنشسته ها را برس کند مشخص هست چیکار میکند نما بندگان برای رای دادن بازنشسته ها که بیشتر جمیعا کشور خودشان و وخانوادشان و اطرافیانشان وقت ندارین زودتر وفای به عهد کنید و رزمندگان لشکری را شاد کنید

  • مهدی

    بله دقیقا مثل اینکه الان تشنه ای و یا دارو لازم داری ولی بعدا بهت برسه آخه تو سه سال ۹۰ درصد واقعا خسته نباشید با این تورم و گرانی ها و قیمت اصلاح بنزین همین ۹۰ درصد تورم بالاتر میره در ۳ ماه اونوقت بازنشسته بشینه که کی ۳ سال میشه که به قیمت تورم ۳ ماهه ۳ سال پیش تازه افزایش حقوق بگیره واقعا که

  • ناشناس

    دریافتی دولت از مردم نقد ، پرداختی نسیه، انشالله، از سال بعدی ، اگر ...
    آیا برای غیر مردم ایران هم وعدو ، وعید هست یا دولار تانشده !

  • مشتق الشهداء

    مستمری بگیران تامین اجتمایی هم که آدم و ایرانی نیستند!؟ بر پدرومادر و جد و آباد کسانی که تبعیض قائل میشن لعنت الله الی الأبد....

  • علی

    س من بازنشسته حالا احتیاج دارم گرسنه هست خبر از سه ساله آینده میگید خرج خودم هست داماد وپسرهام ونوه ونتیجه حالا میان باید آبرو داری کنم زندگی کنم سه سال دیگه چی میشد

  • علی

    س بابا اینقدر الکی ننویسید حقوق باز نشستگان اضافه شد نمی دانم بازنشستگان پولدار میشندفقط تورم زیاد می‌کنی اضافه که نمیشد هیچ کسی دیگه این مطالب نمی خواند قبول ندارند وقتتان تلف نکنید با بچه که حرف نمی زنید گول بخورد