ضدونقیض هایی درباره رجیستری آیفون ١۴؛ شدنی یا نشدنی؟

رییس سازمان استاندارد ایران رجیستری هر گونه تلفن همراه وارداتی اعم از آیفون ١۴ را تکذیب کرد.

ضدونقیض هایی درباره رجیستری  آیفون ١۴؛ شدنی یا نشدنی؟
کد خبر : ۲۱۴۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح ، «مهدی اسلام‌پناه» امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلفن همراه مشمول استانداردهای اجباری نیست. رجیستری هرگونه تلفن همراهی که وارد می‌شود مشمول سیاست‌های کشور و تشخیص آن با وزارتخانه تخصصی است.

وی افزود: گوشی‌های که در بازار داریم با برندهای مختلف استانداردهای مربوطه را دارند که با زیست بوم فناورانه کشور باید انطباق داشته باشد و این امر در حوزه تشخیص دستگاه‌های تخصصی است.

طبق گزارش ایرنا، پیش از این رییس سازمان استاندارد امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران گفته بود: آیفون ١۴ رجیستری خواهد شد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این موضوع را انجام می‌دهد و در آینده این اتفاق می‌افتاد.

آیفون ۱۴ رجیستر نمی‌شود

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: مطابق ابلاغیه‌ای که پیش از این صادر شده بود، گوشی آیفون ۱۴ رجیستر نمی‌شود و طرح جمع‌آوری آن ادامه دارد.

«حمیدرضا دهقانی نیا» در گفت و گو با ایرنا با اشاره به برخی خبرها در خصوص اینکه گوشی آیفون ۱۴ رجیستر می‌شود، تاکید کرد: آیفون ۱۴ و ۱۵ که به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند، مطابق اعلام قبلی از سطح بازار جمع‌آوری خواهد شد و این روند ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه واردات مسافری و تجاری این دو مدل از تلفن های همراه آیفون ممنوع است، خاطرنشان کرد: موضوع رجیستر شدن تلفن های همراه به حوزه استاندارد ارتباطی ندارد و نهادهای مربوطه باید در این زمینه تصمیم گیری کنند.

منبع:جماران

۰
ارسال نظر