ورود خودروی شخصی گردشگران این کشور به ایران آزاد شد

نخستین خودروی عراقی در ایران مشاهده شد. گردشگران عراقی می توانند به راحتی خودروهای شخصی خود را به ایران بیاورند.

ورود خودروی شخصی گردشگران این کشور به ایران آزاد شد
کد خبر : ۲۱۱۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح ، علی زارعی با اشاره به ورود نمادین نخستین خودروی عراقی از مرز شلمچه براساس توافقات انجام شده، اظهار کرد: استفاده شهروندان عراقی از مجوز «کارنه دو پاساژ» و معافیت از پرداخت عوارض‌های مرتبط، می‌تواند موجب رونق گردشگری و اقتصادی در منطقه شود و اثرات مثبتی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ورود خودروهای عراقی به کشور در قالب این مجوز از سر گرفته شده است، افزود: این مجوز به کشورهایی که عضو این کنوانسیون هستند تعلق می‌گیرد. بر این اساس خودروهای عراقی با پلاک بین المللی می‌توانند از طریق مرز شلمچه وارد کشور شده و تردد کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با توجه به این مساله، متقاضیان عراقی در کشور مبدا، باید به نهادهای متولی مراجعه و سازوکار تردد خودروهای خود را انجام دهند و سپس نسبت به تردد اقدام کنند. فرآیند تردد این خودروها از مرزهای کشور نیز در حداقل زمان ممکن و با کمترین هزینه انجام خواهد شد.

زارعی عنوان کرد: ورود این خودروها در صورت دارا بودن پلاک بین‌المللی، به کشور بلامانع است اما در غیر این‌ صورت مالکان خودروهای خارجی که از مرز شلمچه در منطقه آزاد اروند وارد کشور می‌شوند، به اداره راهنمایی و رانندگی خرمشهر ارجاع داده شده تا با نصب پلاک گذرموقت، امکان تردد در خاک ایران را پیدا کنند.

منبع:همشهری آنلاین

۰
ارسال نظر