هزینه ساخت خانه در سال 1402 چقدر است؟

یکی از مهمترین چالش‌هایی که افراد در زمینه ساختمان سازی با آن مواجه می‌شوند، پیش بینی هزینه‌های ساخت و ساز است.

هزینه ساخت خانه در سال 1402 چقدر است؟
کد خبر : ۱۹۶۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
0

در مرحله اجرای ساختمان مهمترین مسئله ساخت اسکلت ساختمان است که هزینه ساخت آن بر اساس قیمت آهن آلات مصرف شده متغییر است. از آنجا که قیمت آهن آلات استفاده شده در ساخت ساختمان، به صورت لحظه ای نوسان دارد، آگاهی از قیمت لحظه ای آهن از اهمیت بالایی برخوردار است.

4 عامل موثر بر هزینه‌های ساختمان سازی

هر کدام از مراحل ساخت خانه که شامل خرید زمین، اخذ جواز ، خرید مصالح و دستمزد کارگران است، هزینه‌های مخصوص به خود را دارد. در زیر مهم ترین عوامل موثر بر هزینه ساخت آپارتمان آورده شده است.

قیمت زمین:

ارزش زمین با توجه به مکان قرار گیری آن تعیین می‌شود به طوری که حتی دو زمین در یک محل و روبروی هم نیز قیمت‌های متفاوتی دارند.

هزینه‌ی جواز ساخت و ساز:

هزینه جواز ساخت در مناطق مختلف شهر متفاوت است و در مناطق مرفه‌تر، ساختمان ساز ملزم به پرداخت هزینه‌ی بیشتری خواهد بود. هزینه‌ی جواز ساخت شامل هزینه عوارض نوسازی شهرداری، هزینه بیمه تامین اجتماعی، هزینه نظام مهندسی و هزینه‌ی ناچیزی برای آتش نشانی، قطار شهری و آموزش و پرورش است.

هزینه خرید مصالح ساختمانی:

بخش اعظمی از هزینه‌های ساختمان سازی صرف مصالح آن می‌شود. این هزینه‌ها شامل خرید آهن آلات برای ساخت اسکلت بتنی یا فلزی، خرید میلگرد و تیرآهن، خرید شیر آلات، کاشی، سرامیک، گچ، رنگ و… است. برای استعلام قیمت مصالح ساختمانی ( قیمت میلگرد ساده ، قیمت تیرآهن ، قیمت پروفیل و قیمت انواع ورق) به سایت پیوان مراجعه کنید.

هزینه دستمزد کارگردان:

هزینه ساخت خانه در سال 1402 چقدر است؟

به طور کلی 30 درصد از هزینه ساخت شامل دستمزدها خواهد بود. اجرای نماها و کارهای ظریف در ساختمان سازی نسبت به سایر کارهای ساخت و ساز دستمزد بیشتری دارند.

قیمت آهن آلات مصرفی در ساختمان سازی

از آنجایی که قیمت آهن آلات مصرف شده در ساختمان سازی مرتبط با نوسانات دلار است؛ خریداران باید در زمان مناسب و با توجه به سیاست‌های خرید و فروش در زمان مناسبی خرید خود را انجام دهند. آهن مصرف شده در هر متر مربع با میانگین قیمت میلگرد و قیمت آهن آلات دیگر و همچنین دستمزد نصب این مصالح ارتباط دارد. انواع آهن آلات مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی شامل میلگرد، ورق گالوانیزه، تیر آهن، پروفیل، توری رابیتس و… می‌باشد که در ادامه درمورد قیمت دو نوع پر مصرف از آن‌ها صحبت کرده‌ایم.

قیمت میلگرد ساده در ساختمان سازی

از میلگرد ساده در صنعت ساختمان سازی برای افزایش مقاومت بتن‌ها در برابر نیروهای کششی و یا نمای ساختمان استفاده می‌شود. میلگرد یکی از پرکاربردترین مقاطغ فولادی با ویژگی‌های منحصر به فرد است. اطلاعات دقیق از قیمت میلگرد ساده برای ساختمان سازان اهمیت زیادی دارد. میلگرد عضو جدا ناپذیر هر پروژه ساختمانی است و قیمت آن از ضرب قیمت روز میلگرد در وزن آن بدست می‌آید. برای اطلاعات دقیق از قیمت میلگرد ساده به لیست قیمت میلگرد ساده مراجعه کنید.

قیمت روز ورق گالوانیزه در ساختمان سازی

از ورق‌های گالوانیزه یا آهن گالوانیزه برای ساخت نرده‌ها، دود کش‌ها، پله، پوشش سقف و… استفاده می‌شود. مقاومت زیاد ورق گالوانیزه نشان می‌دهد که ورق گالوانیزه کاربرد زیادی در پروژه‌های ساختمان سازی دارد. از آنجا که دانستن قیمت روز ورق گالوانیزه برای برآورد نهایی هزینه‌های ساخت ساختمان لازم است؛ باید بدانید که قیمت ورق گالوانیزه با توجه به برند سازنده و یا ضخامت آن می‌تواند متفاوت باشد.

برآورد هزینه در صنعت ساختمان سازی به دلیل سود دهی و اقتصادی بودن آن همواره حائز اهمیت بوده است. در این مقاله در مورد عوامل موثر بر افزایش هزینه‌های ساختمان سازی، قیمت آهن آلات و قیمت زمین صحبت کردیم. شما می‌توانید با مراجعه به سایت پیوان با آدرس https://pivan.co/ علاوه بر استعلام قیمت لحظه‌ای آهن آلات و دیگر محصولات فولادی، با کارشناسان این مجموعه ارتباط بگیرید و از مشاوره رایگان استفاده کنید.

۰
ارسال نظر