ضرر ۴ تا ۲۰ میلیارد دلاری ایلان ماسک برای تغییر نام توییتر به ایکس!
«ایلان ماسک» روز یکشنبه، دستور داد که نام توییتر به «X» تغییر کند تا از شر لوگوی پرنده و همه کلمات مرتبط با آن، از جمله توییت خلاص شود.
وقت صبح- به گفته تحلیلگران، این اقدام ماسک بین ۴ تا ۲۰ میلیارد دلار ارزش این شرکت را از بین برد.
به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، ماسک که از زمان خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر در ماه اکتبر، ارزش شرکتش به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، شنبه شب این تغییر برند را اعلام کرد.
تحلیلگران و آژانسهای برند، این تغییر نام محصول را اشتباه میخوانند. «تاد ایروین» بنیانگذار آژانس برند فازر، گفت: «توییتر یکی از شناخته شدهترین برندهای رسانههای اجتماعی است. نماد پرنده توییتر در کنار اینستاگرام و فیسبوک، کسبوکارهای کوچک و وبسایتها را در سراسر جهان زینت میدهد.»
از طرفی تصمیم ایلان ماسک برای تغییر نام توییتر به عنوان X میتواند از نظر قانونی پیچیده باشد، زیرا شرکتهایی از جمله متا و مایکروسافت قبلاً دارای حقوق مالکیت معنوی به همان نام هستند.