جزئیات عجیب پروژه عظیم گردشگری عربستان!

عربستان قصد دارد ۲۵ میلیون گردشگر خارجی را در ۲۰۲۳ جذب، و یک میلیون شغل در بخش حیاتی گردشگری ایجاد کند.

جزئیات عجیب پروژه عظیم گردشگری عربستان!
کد خبر : ۱۷۳۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح- با سرمایه‌گذاری‌های چشمگیر در زمینه گردشگری در سراسر عربستان سعودی، قرار است گردشگری مذهبی و غیرمذهبی این کشور پادشاهی اوج بگیرد و غنی‌تر شود.

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، بر اساس داده‌هایی که اداره کل آمار عربستان سعودی منتشر کرده است، اقتصاد عربستان سعودی در ۲۰۲۲ به رشد تحسین‌برانگیزی رسید و نرخ رشد تولید ناخالص ملی در این سال ۸.۷ درصد بود.

این بالاترین نرخ رشد در کشورهای گروه۲۰ است و از پیش‌بینی‌های جهانی که حداکثر ۸.۳ درصد تخمین زده می‌شد، فراتر رفته است.

جزئیات جذاب پروژه عظیم گردشگری عربستان! جزئیات جذاب پروژه عظیم گردشگری عربستان!

اداره کل آمار این کشور همچنین با تاکید بر گزارش تولید ناخالص ملی و شاخص‌های سه‌ماهه چهارم گزارش‌های ملی در ۲۰۲۲، خاطرنشان کرد که این رقم بیشترین نرخ رشد سالانه در یک دهه اخیر است.

از جمله اولویت‌های چشم‌انداز این کشور پادشاهی برای افزایش تنوع اقتصادی، نوسازی صنعت گردشگری است.

عربستان سعودی در سال‌های اخیر تلاش‌های چشمگیری، از جمله دادن روادید آسان به گردشگرانی که بازار ثابتی در این کشور دارند، برای جذب بازدیدکنندگان خارجی کرده است.

آغاز اعطای روادید ۹۶ ساعته رایگان به مسافرانی که پرواز فلای‌ناس یا سعودی آن‌ها در این کشور توقف دارد، از طرح‌های ابتکاری متعددی است که اداره گردشگری سعودی با هدف مناسب‌تر کردن جاذبه‌های گردشگری این کشور اجرا می‌کند.

دولت سعودی در همکاری تجاری با بانک جهانی، متعهد شده است که ۱۰۰ میلیون دلار به صندوق توسعه گردشگری اختصاص دهد تا گردشگری را توسعه دهد و منابع درآمد این کشور را از فعالیت‌های سوخت فسیلی به سمت منابع متنوع‌تر هدایت کند.

هدف این بخش، پذیرش تا ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده در سال تا ۲۰۲۳ است که ۱۰ درصد تولید ناخالص ملی این کشور را تشکیل خواهد داد.

گردشگری بین‌المللی

به گفته احمد الخطیب، وزیر گردشگری عربستان سعودی، این کشور قصد دارد ۲۵ میلیون گردشگر خارجی را در ۲۰۲۳ جذب، و یک میلیون شغل در بخش حیاتی گردشگری ایجاد کند.

کل هزینه‌ای که در ۲۰۲۲ به بخش گردشگری اختصاص یافت، به ۱۸۵ میلیارد ریال عربستان سعودی رسید که در قیاس با سال پیش از آن، ۹۳ درصد افزایش داشت.

طبق گزارش‌ها، این کشور پادشاهی بیشترین تعداد گردشگر را در میان کشورهای گروه ۲۰ داشت.

۰
ارسال نظر