علاقه خاص زنان به سرمایه گذاری در بازار کریپتو!

گزارشی مستقل از سوی eToro اعلام می‌کند زنان بیشتر از دارایی‌های سنتی به سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی رمزارز علاقه دارند. D4-mci

علاقه خاص زنان به سرمایه گذاری در بازار کریپتو!
کد خبر : ۱۴۲۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح به نقل از زومیت؛ نشریه‌ی Bitcoinist در گزارشی به نقل از eToro می‌نویسد زنان همچنان به مالکیت بر دارایی‌های سنتی علاقه‌ی زیادی ندارند اما چنین گفته‌ای درباره‌ی رمزارز صدق نمی‌کند. بر اساس تحقیقات، رمزارز پس از ارز فیات، دومین دارایی محبوب در بین زنان است.

۲۰۲۲ یکی از بدترین سال‌های صنعت کریپتو بود، اما مالکیت جهانی آن از ۳۶ درصد به ۳۹ درصد در یک فصل رسید. در همین حین آمار نشان می‌دهد محبوبیت کریپتو در بین زنان به شکل قابل‌توجهی رشد کرده است.

گزارش eToro ادعا می‌کند مالکیت دارایی‌های دیجیتالی توسط زنان از ۲۹ درصد در فصل سوم ۲۰۲۲ به ۳۴ درصد در فصل چهارم رسیده است. به‌نظر می‌رسد از نگاه بسیاری از زنان، سرمایه‌گذاری در کریپتو منطقی‌تر از دارایی‌های مالی سنتی است.


eToro می‌گوید با نزدیک‌به ۱۰٬۰۰۰ سرمایه‌گذار جهانی در ۱۳ کشور مختلف صحبت کرده است. این نظرسنجی روی گزارشی متمرکز بود که ادعا می‌کرد زنان به‌طور کلی اشتیاق بیشتری به تهیه‌ی رمزارز دارند.

از طرف دیگر، مالکیت مردان بر دارایی‌های کریپتو رشد اندکی تجربه کرده و از فصل سوم تا چهارم ۲۰۲۲ به‌میزان تنها یک درصد بالا رفته است.

افزایش اشتیاق زنان به تهیه‌ی رمزارز نشان می‌دهد از نگاه آن‌ها، بازارهای مالی سنتی همچنان جذابیت زیادی ندارد. اکثر کسانی که در کریپتو سرمایه‌گذاری می‌کنند به‌دنبال دریافت سود بیشتر در بازه‌ی زمانی کمتر هستند.

رمز ارز دارایی متحول کننده آینده

شماری از زنانی که در نظرسنجی eToro شرکت کردند، گفته‌اند که به قدرت فناوری بلاک چین اعتقاد دارند و از نگاه آن‌ها رمزارز می‌تواند نوعی دارایی متحول‌کننده در آینده باشد.


گروهی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی می‌گویند به دلیل ترس از نوسانات شدیدی که به‌طور معمول در بازار کریپتو دیده می‌شود، سراغ سرمایه‌گذاری در رمزارز نرفته‌اند. همچنین سخت‌گیری نهادهای رگولاتوری عامل دیگری برای دوری از بازار کریپتو است.

eToro در بخشی از گزارشش می‌گوید که زنان به‌طور معمول ریسک‌پذیرتر از مردان هستند، چون با وجود آگاهی از نوسانات و سخت‌گیری‌های قانونی صنعت کریپتو همچنان به افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه ادامه می‌دهند.

eToro می‌گوید افزون‌بر زنان، سرمایه‌گذاران نسبتا مسن نیز به خرید کریپتو علاقه نشان داده‌اند. مطابق این گزارش، سرمایه‌گذاران مالک کریپتو که سن‌شان از ۳۵ تا ۴۴ سال و از ۴۴ تا ۵۴ سال است به‌میزان پنج درصد بیشتر شده‌اند.

همچنین مطابق بررسی‌های eToro، تعداد بیشتری از کسب‌و‌کارها در ایالات متحده، بریتانیا و چین در حال سرمایه‌گذاری روی فناوری بلاک چین هستند. ۸۷ درصد از ۶۰۰ شرکتی که در نظرسنجی حاضر شدند، گفتند سال آینده سراغ استفاده از بلاک چین می‌روند.

۰
ارسال نظر