گیتی معینی: هنوز مهران مدیری را حلال نکرده ام

گیتی معینی بازیگر فیلم «قیف» گفت: «مهران مدیری و رضا عطاران هر دو بازیگران بااخلاقی هستند. هرچند هنوز مهران مدیری را بابت جایگزینی من با یک بازیگر دیگر در سریال «در حاشیه» حلال نمی‌کنم.»

گیتی معینی: هنوز مهران مدیری را حلال نکرده ام
کد خبر : ۲۳۸۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح، گیتی معینی درباره تجربه ایفای نقش در فیلم «قیف» گفت: یکی از نکات مهم برای من اخلاق کارگردان است.

مهران مدیری و رضا عطاران هر دو بازیگران بااخلاقی هستند. هرچند هنوز مهران مدیری را بابت جایگزینی من با یک بازیگر دیگر در سریال «در حاشیه» حلال نمی‌کنم، اما اخلاق خوب باعث شد که با این دوستان کار کنم. این که می‌گویند دستمزد بازیگران زیاد است، تصویری است که مردم در ذهن خود ساخته‌اند؛ وگرنه دستمزد‌ها چنان هم سر به فلک کشیده نیست.

بازیگر سینما و تلویزیون افزود: رضا عطاران در هر اثری که تا به حال با او همبازی بودم، خودش پیشنهاد حضور من را به کارگردان داده است. ایشان نیز مرا برای حضور در قیف پیشنهاد دادند و از تجربه همکاری با او لذت بردم.

معینی با اشاره به اینکه دستمزد در اولویت بعدی قرار دارد، ادامه داد: یکی از لحظه‌های پرشکوه برای من آن است که با هر کارگردان بااخلاقی کار کنم؛ از آن بازیگرانی نیستم که فقط با تعداد معدودی کارگردان کار کنند.

وقتی با عطاران یا مدیری کار می‌کنم، بند دستمزد نیستم؛ برایم این مهم است که با چه کسی کار می‌کنم و به من انرژی و حال خوش می‌دهد.

دستمزد بازیگران روی کاغذ، ۲ تا ۳ برابر مبلغی است که توافق می‌شود

معینی درباره دستمزد‌ها در سینمای ایران گفت: این که می‌گویند دستمزد بازیگران زیاد است، تصویری است که مردم در ذهن خود ساخته‌اند؛ وگرنه دستمزد‌ها چنان هم سر به فلک کشیده نیست.

بازیگر فیلم «قیف» توضیح داد: بسیاری از بازیگران از کارگردان یا تهیه‌کننده می‌خواهند ۲ تا ۳ برابر مبلغ قرارداد برایشان بنویسد، برای آن که جایگاه خود را ارتقا دهند.

این رمز کارهاست؛ بازیگران جوان بسیار این کار را انجام می‌دهند، بازیگرانی همچون من دیگر این کار را نمی‌کنند و برای من پسندیده نیست. من با کارگردانان مطرح و باذوق کار می‌کنم و کارگردانی را که روراست باشد، ترجیح می‌دهم.

بازیگر فیلم «ابلق» درباره تجربه همکاری با نرگس آبیار و ماجرای از دست‌دادن سیمرغ گفت: آرزویم این است که دوباره با خانم آبیار کار کنم.

در ابلق حق من پایمال شد، دو بار بیمارستان رفتم و پایم شکست. در لوکیشینی که کار می‌کردیم، تعدادی خلافکار بودند که می‌خواستند شرایط کار را به هم بریزند و پای من در یک درگیری شکست.

اغلب با کم‌ترین هزینه پای قرارداد می‌روم و رفاقت بسیاری مواقع، باعث حماقتم شد. من با لیسانس دانشگاه تهران چرا باید خانه‌نشین باشم؟

معینی سیمرغ برای ایفای نقش در فیلم ابلق را حق خود دانست و ادامه داد: بقیه می‌توانند به دلایل مختلف، بازی در چنین نقشی را تجربه کنند من، اما به دلیل بالا رفتن سنم نمی‌توانم دیگر چنین تجربه‌ای داشته باشم.

می‌دانم چرا سیمرغ به من نرسید و این از کجا آب خورد ولی اگر سکوت کردم به این دلیل بود که به خدا سپردم. همسر خانم آبیار می‌گفت: خانم سلطان سیمرغت مبارک، پس چه شد که به یک‌باره موضع تغییر کرد و سیمرغ مرا گرفتند؟

این بازیگر با تاکید بر اینکه هیچ‌گاه حق خود را کامل نگرفته، گفت: اغلب با کم‌ترین هزینه، پای قرارداد می‌روم و رفاقت بسیاری مواقع، باعث حماقتم شد.

بقیه انصاف ندارند که من رفاقت می‌کنم و حقم را هیچ کجا به من ندادند. من با لیسانس دانشگاه تهران چرا باید خانه‌نشین باشم؟

منبع: فرارو

 

۰
ارسال نظر