آیا می دانید این گیاه عجیب روی زمین راه می رود/ عکس

درختی که می‌تواند راه برود؟ گفته می‌شود که یک «درخت رونده» وجود دارد که می‌تواند خود را به نقطه‌ای آفتابی‌تر منتقل کند. آیا این درخت واقعیت دارد؟

آیا می دانید این گیاه عجیب روی زمین راه می رود/ عکس
کد خبر : ۲۳۷۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح، «استوارت بلکمن» زیست‌شناس تکاملی درختی را بررسی کرده که گفته می‌شود می‌تواند حرکت کند. برخی از زیست‌شناسانی که در آمریکای جنوبی روی درختان مطالعه کرده گزارش‌هایی را در مورد این درخت بازگو کرده‌اند.

به گزارش راز بقا، گیاهان واقعاً حرکت نمی‌کنند. درست است، برخی از دانه‌ها می‌توانند مسافت‌های طولانی را روی باد یا در شکم حیوانات بپیمایند.

خارغلتانان نیز هر زمان که کارایی خود را از دست می‌دهند دانه‌های خود را با جدا کردن و غلتیدن در روی زمین پراکنده می‌کنند. اما به عنوان یک قاعده، گیاهان مطلقا جایی نمی‌روند.

درخت

با این حال، یک داستان ماندگار در مورد «درخت راه‌رو» وجود دارد. این داستان مربوط به یک نخل گرمسیری آمریکایی به نام «نخل رونده» یا Socratea exorrhiza است که تنه آن روی دسته‌ای از ریشه‌های رکاب مانند از روی زمین بلند شده است.

گفته می‌شود که با رشد بیشتر ریشه‌ها در یک طرف و از دست دادن آن‌ها از طرف دیگر، می‌تواند خود را از سایه بیرون بکشد و به نقاط آفتابی‌تر تبدیل شود.

در سال ۲۰۱۵، بی‌بی‌سی به نقل از یک زیست‌شناس روسی که در اکوادور کار می‌کرد، ادعا کرد که Socratea exorrhiza را دیده که در عرض دو سال ۲۰ متر حرکت کرده است. با این حال، شواهد دقیق علم از این ماجرا به دست نیامده است.

منبع: راز بقا

۰
ارسال نظر