باورتان می شود این گل رز 950 میلیارد قیمت دارد/ عکس

به نظر می‌رسد که «رُز ژولیت» ویژگی‌هایی دارد که بر همه رزهای دیگر برتری دارد.

باورتان می شود این گل رز 950 میلیارد قیمت دارد/ عکس
کد خبر : ۲۳۷۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح، گل رز همیشه گل مورد علاقه در بسیاری از فرهنگ‌های مختلف بوده است. از «گل رز اوزیریا» گرفته تا «گل رز سیاه هالفتی» که در شهر هالفتی استان شانلی اورفه ترکیه رشد می‌کند.

زیبایی و تنوع گل‌های رز هیچ حد و مرزی ندارد، اما به نظر می‌رسد که «رُز ژولیت» ویژگی‌هایی دارد که بر همه آن‌ها برتری دارد.

 گل رز همیشه گل مورد علاقه در بسیاری از فرهنگ‌های مختلف بوده است. از «گل رز اوزیریا» گرفته تا «گل رز سیاه هالفتی» که در شهر هالفتی استان شانلی اورفه ترکیه رشد می‌کند.

زیبایی و تنوع گل‌های رز هیچ حد و مرزی ندارد، اما به نظر می‌رسد که «رُز ژولیت» ویژگی‌هایی دارد که بر همه آن‌ها برتری دارد. 

به گزارش راز بقا، «رُز ژولیت» اولین بار در نمایشگاه گل RHS چلسی در سال ۲۰۰۶ توسط پرورش دهنده گل رز «دیوید آستین» به جهان معرفی شد.

این گل یک گل کاملاً منحصر به فرد است که پرورش آن ۱۵ سال طول کشید و بیش از ۳ میلیون پوند برای پرورش آن هزینه شد. رُز ژولیت گران‌قیمت‌ترین گل رز پرورش یافته تاکنون است. به دلیل هزینه‌ای که برای پرورش این گل صرف شده گاهی به عنوان «رز ۳ میلیون پوندی» شناخته می‌شود. 

رز ژولیت یگ گل رز متوسط به لحاظ اندازه است که دارای گلبرگ‌های هلو و زردآلوی نرم است. هنگامی که این گل به طور کامل باز می‌شود، شکوفه‌ها گلبرگ‌های منظمی را نشان می‌دهند که در قلب گل قرار گرفته اند. رز ژولیت بسیار زیبا دارای رایحه رز ملایم و زیبای چای است و انتخاب محبوب طرفداران گل در مراسمات عروسی لاکچری است.

رز

اگر بخواهیم ویژگی‌های این گل لاکچری و زیبا را توصیف کنیم باید بگوییم که این گل یک گل هلویی رنگ است. رنگ این گل البته بسته به شرایط متفاوت رشد تغییر می‌کند و در برخی از گونه‌ها رنگ به سمت محو شدن می‌رود.

پرورش دهنده این گل فردی به نام دیوید آستین است که در سال ۱۹۸۹ آن را به جهان معرفی کرد. اندازه این گل متوسط است و بین ۱۲۵ تا ۱۴۰ سانتیمتر است.

روند گل‌های نیز تکرارشونده است و از خانواده بوته‌های گل رز است. رایحه این گل از نوع رایحه قوی چای است. نیاز تمام وقت به نور خورشید دارد. 

فلسفه نام‌گذاری این گل به نمایشنامه «رومئو و ژولیت» ویلیام شکسپیر نویسنده شهیر انگلیسی بر می‌گردد و دیوید آستین با تأسی از نمایشنامه «رومئو و ژولیت» نام این گل را «ژولیت» گذاشت. 

 

به گزارش راز بقا؛ البته ناگفته نماند که درلیست گران‌قیمت‌ترین گل‌های آپارتمانی رز ژولیت در رده دوم قرار می‌گیرد و بالاتر از ان یک گل سریلانکایی جای گرفته که به عنوان «گل کادوپول» شناخته می‌شود. 

«رُز ژولِیت»؛ گران‌ترین گل آپارتمانی که ۹۵۰ میلیارد تومان ارزش دارد

این گل در سریلانکا یافت می‌شود و بسیار نادر و شکننده است. این گل فقط چند ساعت عمر دارد. گل کادوپول یک بار در سال شکوفا می‌شود و عطری دوست داشتنی و آرام بخش می‌دهد.

نکته جالب این گل این است که فقط در شب گل می‌دهد و قبل از سحر پژمرده می‌شود. همچنین چیدن بدون آسیب رساندن به آن غیرممکن است و این باعث می‌شود که این گل به معنای واقعی کلمه قیمتی نداشته باشد! این گلی است که به سادگی نمی‌توان آن را خریداری کرد.

این گل در واقع کمیاب‌ترین و گران‌ترین گل آپارتمانی جهان است که به دلیل ناتوانی در برداشت این گل و عمر چند ساعته‌اش عملا قیمتی ندارد.

منبع: راز بقا

۰
ارسال نظر