خروس عجیبی که دو شاخ روی سرش دارد/ عکس

مرغ و خروس لافلش یکی از عجیب‌ترین نژاد‌های دنیاست و از معدود نژاد‌هایی است که تمایل به پرواز دارد و به همین دلیل از انسان دوری می‌کند.

خروس عجیبی که دو شاخ روی سرش دارد/ عکس
کد خبر : ۲۳۷۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
0

مرغ و خروس لافلش یکی از عجیب‌ترین نژاد‌های دنیاست و از معدود نژاد‌هایی است که تمایل به پرواز دارد و به همین دلیل از انسان دوری می‌کند. اما اگر می‌خواهید بدانید که چرا این نژاد جزء عجیب‌ترین نژاد‌ها در طبقه‌بندی مرغ و خروس است حتما ادامه مطلب را بخوانید.

مرغ و خروس لافلش (Poule de La Flèche) یک نژاد نادر فرانسوی از مرغ و خروس‌های خانگی دو منظوره است. این خروس در کمون لافلش شهرستان Sarthe در استان Pays de la Loire سرچشمه می‌گیرد و به خاطر محل زیست این خروس به این نام خوانده می‌شود.

 این نژاد زمانی به دلیل کیفیت خوب گوشتش معروف بود. از زمان جنگ جهانی دوم، تعداد آن‌ها بسیار کم شده است. 

خروس

 

 بسیاری از نویسندگان و متخصصان طیور منشاء نژاد La Flèche را قرن پانزدهم می‌دانند. شرح اولیه این نژاد مربوط به سال ۱۸۴۶ است.

این نژاد در نیمه اول قرن بیستم در مقطعی از شهرت و موفقیت برخوردار بود اما، مانند تمام نژاد‌های بومی فرانسوی به جز برس، پس از جنگ جهانی دوم، تعداد آن‌ها به شدت کاهش یافت.

در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ نزدیک این نژاد مرغ و خروس به ناپدید شدن بود. از آن زمان بهبودی تدریجی در رشد و گسترش این نژاد وجود داشته است. در سال ۲۰۱۱ یک پروژه نجات توسط سازمان منطقه‌ای حفاظت از نژاد حیوانات در منطقه Pays de la Loire، راه اندازی شد.

برخی از این مرغ و خروس‌های لافلش در دهه ۱۸۵۰ به ایالات متحده صادر شدند، اما نسبت به آب و هوای آن منطقه بسیار حساس بودند.

برخی هم در حدود سال ۱۸۶۰ به آلمان صادر شدند و برخی دیگر توسط «ویلیام برنهارت تگت مایر» در سال ۱۸۸۲ وارد بریتانیا شدند.

وجه تمایز اصلی این نژاد مرغ و خروس با سایر نژاد‌ها شانه V شکل غیرمعمول آنهاست. اندازه آن‌ها متوسط است، خروس‌ها معمولاً بین ۳.۵ تا ۴ کیلوگرم و مرغ‌ها بین ۳ تا ۳.۵ کیلوگرم وزن دارند. مرغ‌ها حدود ۱۸۰ تخم سفید در سال با وزن متوسط ۶۰ گرم بگذارند.

منبع: راز بقا

۰
ارسال نظر