آیا می دانید این حیوان با آلت تناسلی اش نفس می کشد/ عکس

لاک پشت رودخانه مری یک گونه در حال انقراض از لاک پشت‌های گردن کوتاه از خانواده Chelidae است.

آیا می دانید این حیوان با آلت تناسلی اش نفس می کشد/ عکس
کد خبر : ۲۳۷۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح؛ لاک پشت رودخانه مری یک گونه در حال انقراض از لاک پشت‌های گردن کوتاه از خانواده Chelidae است.

این گونه بومی رودخانه مری در جنوب شرقی کوئینزلند استرالیا است. اگرچه این لاک‌پشت نزدیک به ۳۰ سال در رودخانه مری ساکن بود، اما تا سال ۱۹۹۴ به عنوان یک گونه جدید شناخته نشد.

 

لاک پشت

 لاک پشت رودخانه مری (Elusor macrurus) یک گونه در حال انقراض از لاک پشت‌های گردن کوتاه از خانواده Chelidae است. این گونه بومی رودخانه مری در جنوب شرقی کوئینزلند استرالیا است.

به گزارش راز بقا، اگرچه این لاک‌پشت نزدیک به ۳۰ سال در رودخانه مری ساکن بود، اما تا سال ۱۹۹۴ به عنوان یک گونه جدید شناخته نشد. به دلیل نرخ پایین تولید مثل و افزایش تخریب لانه ها، جمعیت آن کاهش چشمگیری داشته است. 

لاک پشت رودخانه مری یکی از بزرگترین لاک پشت‌های استرالیاست. نمونه‌های بیش از ۵۰ سانتی متر طول کاراپاس مستقیم ثبت شده است.

بچه‌های این لاکپشت دارای طول کاراپاس مستقیم ۲ تا ۳.۵ سانتی متر هستند. لاک‌پشت‌های بالغ رودخانه مری دارای قفسه‌ای دراز و صاف هستند که می‌تواند به رنگ ساده یا طرح‌دار پیچیده باشد. 

 

رنگ کلی می‌تواند از قرمز زنگ زده تا قهوه‌ای و تقریبا سیاه متفاوت باشد.

پلاسترون از کرم تا صورتی کم رنگ متفاوت است. رنگ پوست شبیه به رنگ پوسته است و اغلب دارای رنگ صورتی سالمون در دم و اندام است. عنبیه می‌تواند آبی کم رنگ باشد.

لاک پشت رودخانه مری از تنفس دووجهی استفاده می‌کند و بنابراین می‌تواند اکسیژن را از طریق کلواکا در زیر آب جذب کند. به همین دلیل می‌تواند هر بار سه روز زیر آب بماند. با این حال، به طور منظم به سطح می‌آید تا هوا را به روش معمول تنفس کند. 

منبع: راز بقا

۰
ارسال نظر