آیا می دانستید این حیوان صاحب بزرگترین عضو جنسی در بین حیوانات است/ عکس

نهنگ آبی نر دارای بزرگترین آلت تناسلی در قلمرو حیوانات است که در حدود ۳ متر طول و ۳۰ سانتی متر عرض دارد.

آیا می دانستید این حیوان صاحب بزرگترین عضو جنسی در بین حیوانات است/ عکس
کد خبر : ۲۳۷۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح، نهنگ آبی یک پستاندار دریایی با حداکثر طول تایید شده ۳۰ متر و وزن تا ۲۰۰ تن بزرگترین حیوانی است که تاکنون وجود داشته است.

این جانور همچنین در میزان غذا خوردن نیز در حیات وحش نظیر ندارد به طوری که روزی ۱۶ تن غذا می‌خورد. نهنگ آبی نر دارای بزرگترین آلت تناسلی در قلمرو حیوانات است که در حدود ۳ متر طول و ۳۰ سانتی متر عرض دارد.

راز بقا: نهنگ آبی یک پستاندار دریایی و نهنگ بالین است. این نهنگ با حداکثر طول تایید شده ۳۰ متر و وزن آن تا ۲۰۰ تن بزرگترین حیوانی است که تاکنون وجود داشته است.

رنگ بدن بلند و باریک نهنگ آبی در سطح بالایی از سایه‌های مختلف آبی مایل به خاکستری و در زیر تا حدودی روشن‌تر است.

حیوان

به طور کلی، جمعیت نهنگ‌های آبی بین مناطق تغذیه تابستانی خود در نزدیکی قطب‌ها و مناطق جفت‌گیری زمستانه خود در نزدیکی مناطق استوایی مهاجرت می‌کنند. همچنین شواهدی از اقامت در تمام طول سال و مهاجرت جزئی یا مهاجرت بر اساس سن/ جنس بین نهنگ‌های آبی وجود دارد.

رژیم غذایی نهنگ آبی تقریباً منحصراً از کریل تشکیل شده است. آن‌ها عموما منفرد هستند یا در گروه‌های کوچک جمع می‌شوند و هیچ ساختار اجتماعی مشخصی به جز پیوند مادر و بچه ندارند. نهنگ‌های آبی با فرکانس بین ۸ تا ۲۵ هرتز صدا می‌کنند. صدای آن‌ها ممکن است بر اساس منطقه، فصل، رفتار و زمان روز متفاوت باشد. اورکا‌ها تنها شکارچیان طبیعی آن‌ها هستند.

نهنگ آبی؛ جانور ۲۰۰ تنی که روزی ۱۶ تن غذا می‌خورد و ۱۰۰ سال عمر می‌کند

نهنگ آبی تقریباً در تمام اقیانوس‌ها تا پایان قرن نوزدهم فراوان بود. این نهنگ تقریباً تا مرز انقراض توسط شکارچیان نهنگ پیش رفت تا اینکه کمیسیون بین‌المللی نهنگ شکار نهنگ‌های آبی را در سال ۱۹۶۶ ممنوع کرد.

اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت نهنگ‌های آبی را از سال ۲۰۱۸ در فهرست در معرض خطر انقراض قرار داده است. این نهنگ همچنان با تهدیدات انسانی متعددی مواجه است. مانند برخورد کشتی ها، آلودگی، سر و صدای اقیانوس‌ها و تغییرات آب و هوایی.

نهنگ آبی یک ماهی دریایی با اندام باریک با سر پهن U شکل است. دارای باله‌های نازک و دراز؛ یک باله پشتی داسی شکل کوچک ۳۳ سانتی متری در نزدیکی دم و یک پایه بزرگ دم در نزدیکی ریشه بال‌های پهن و نازک است.

فک بالا با ۷۰ تا ۳۹۵ صفحه بالین سیاه پوشیده شده است. ناحیه گلو دارای ۶۰ تا ۸۸ شیار است که به پوست اجازه می‌دهد در طول فرآیند تغذیه منبسط شود.

گردن دارای دو سوراخ است که می‌تواند ۹.۱ تا ۱۲.۲ متر آب در هوا پرتاب کند. پوست دارای رنگ آبی مایل به خاکستری خالدار است که در زیر آب آبی به نظر می‌رسد. الگو‌های خالدار نزدیک باله پشتی بین نهنگ‌ها متفاوت است.

منبع: راز بقا

۰
ارسال نظر