واقعیتی که بعد 38 سال درباره سریال اوشین رو شد!

شاید تا به حال وجوه دیگر این کاراکتر به طور جدی پرداخته نشده بود. همیشه هاله‌ای از تقدس دور او پرسه می‌زده و کسی انگار فکر نمی‌کرده که اصلا شاید این مسیر هواداری بی‌قید و شرط از او اشتباه است.

واقعیتی که بعد 38 سال درباره سریال اوشین رو شد!
کد خبر : ۲۳۶۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح، سریال اوشین این روزها به نقطه‌ای رسیده که شاید کمی مخاطب را آزار دهد. ا

و حالا به میانسالی رسیده و رفتارش با دوره جوانی فاصله بسیاری دارد. انگار آن چیزی که طی تمام این سال‌ها از اوشین تصویر کرده بودند با واقعیتِ اوشین فاصله زیادی دارد.

او را اگر با دقت بیشتری نگاه کنید متوجه خواهید شد که رفتارهای او نشان از سمی بودن دارند و خب برای مخاطبی که با آن کاراکتر تصویر شده از اوشین در آن سال‌ها زندگی می‌کرد شاید باورش دشوار باشد، منظور از «کاراکتر تصویر شده» به طور رقیق‌تر زن سخت‌کوش و رنجیده‌ای است که یک‌تنه در ژاپن پساجنگ بار خانواده‌اش را به دوش می‌کشد و جلو می‌رود و دیگران را هم با خود بالا می‌برد، گر چه که اوشین این وجوه مثبت را هم دارد، اما آن حجم دخالت در زندگی فرزندانش هم وجوه منفی‌ای است که کاراکتر او را اتفاقا خاکستری می‌کند و شاید از همین جهت هم هست که هر بار بازپخش اوشین ذره‌ای از تعداد بینندگان این سریال کم نمی‌کند. به هر حال شاید تا به حال وجوه دیگر این کاراکتر به طور جدی پرداخته نشده بود. همیشه هاله‌ای از تقدس دور او پرسه می‌زده و کسی انگار فکر نمی‌کرده که اصلا شاید این مسیر هواداری بی‌قید و شرط از او اشتباه است.

اوشین که بود؟

«سال‌های دور از خانه» به نویسندگی هاشیدا سوگاکو و کارگردانی مجموعه‌‌ای ‌از فیلم‌سازان، یک سریال ژاپنی بود که از چهارم آوریل ۱۹۸۳ تا ۳۱ مارس ۱۹۸۴ ساخته شد و در سال‌های دهه ۶۰ در قالب ۷۷ قسمت ۵۰دقیقه‌ای در کنداکتور سیمای ایران قرار گرفت.

این سریال با اقبال گسترده مخاطبان ایرانی روبه‌رو شد.

این مجموعه روایت زندگی دختربچه فقیری است که روزی صاحب و مالک بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ژاپن می‌شود و مشکلات و سختی‌های ژاپن را در زمان جنگ جهانی دوم به تصویر می‌کشد.

این مجموعه به تازگی از شبکه تماشا بازپخش شده است و جالب اینجاست که همچنان و هنوز در میان افکار عمومی بازتاب دارد، این بار البته به شکلی واقعی‌تر و دقیق‌تر.

۰
ارسال نظر