قبر کیان ایرانی در کدام شهر است؟

قبر کیان ایرانی معلوم نیست در کجاست چرا که به صورت ناشناس دفن شده است ولی احتمالا در قبرستان وادی‌السلام یا در کوفه دفن شده است.

قبر کیان ایرانی در کدام شهر است؟
کد خبر : ۲۳۴۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح، کیان ایرانی یکی از افراد بزرگ در دولت مختار ثقفی بوده. کیان ایرانی اصالتا برای ایران بوده است و در مورد شهر واقعی او دیدگاه های مختلفی وجود دارد . کیان ایرانی که قاتل شمر بن ذی الجوشن میباشد را در ادامه بیشتر بشناسید. لقب کیان ایرانی کیسان ابوعمره میباشد. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ابوعمره کیسان (؟ -۶۸۶م)، مشاور نظامی مختار ثقفی و انقلابی کوفی ایرانی‌تبار در دورهٔ جنگ داخلی دوم مسلمانان بود. مذهب شیعی کیسانیه به نام او نام‌گذاری شده‌است.

گفته شده‌است کیسان یکی از غلامان علی بن ابی طالب بود که پیروانش معتقدند او به همه علوم احاطه داشت و از محمد و علی آن علوم را آموزش دیده و پیروان او را کیسانیه گویند

کیسان در جنگ بین مصعب‌ بن زبیر و مختار، که در سال ۶۷ قمری و در مکانی به نام حمام اعین رخ داد، فرمانده سپاه مختار بود و بنا به قولی در همین جنگ به شهادت رسید.

منبع: تجارت نیوز

۱
ارسال نظر