همستر کامبت زیر ذره‌بین مقامات روسی؛ آیا این بازی جذاب یک تله کلاهبرداری است؟

آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته بازار مالی دومای دولتی روسیه، اعلام کرده که بازی همستر کامبت باید در روسیه متوقف شود.

همستر کامبت زیر ذره‌بین مقامات روسی؛ آیا این بازی جذاب یک تله کلاهبرداری است؟
کد خبر : ۲۳۴۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش سرویس آموزش و سرگرمی وقت صبح، آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته بازار مالی دومای دولتی روسیه، اعلام کرده که بازی همستر کامبت باید در روسیه متوقف شود.

او این بازی را دستکاری‌کننده و کلاهبرداری توصیف کرده و معتقد است که روان‌ و رفتار شهروندان را تحت تأثیر قرار داده و آن‌ها را به این باور می‌رساند که می‌توانند با کمترین تلاش و تنها از طریق بازی کردن به ثروت برسند.

آکساکوف در مصاحبه‌ای با رسانه‌های محلی توضیح داد که این نوع بازی‌ها باید متوقف شوند؛ زیرا مردم را فریب می‌دهند و به لحاظ روان‌شناسی به آن‌ها آسیب می‌زنند.

او به‌ویژه نگران افرادی است که به جای تلاش برای کار کردن، رویای ثروتمند شدن با بازی را در سر دارند. وی فعالیت‌های لازم برای کسب کوین‌های مجازی در همستر کامبت را نوعی روان‌پریشی توصیف کرده و به ساده‌لوحی مردم و سهولت دستکاری اطلاعات آن‌ها اشاره کرده است.

نکته جالب توجه اینجا است که همستر کامبت به عنوان یک موفقیت بزرگ در روسیه شناخته شده است. معرفی این بازی باعث شده فروش دستگاه‌های ماساژ عضله، که برای ضربه زدن به صفحه نمایش دستگاه‌های موبایل استفاده می‌شود، از ماه می تا ژوئن تقریبا سه برابر شود.

لازم به ذکر است برخی از مقامات ایرانی نیز همستر کامبت را به عنوان یک ابزار جنگ نرم می‌شناسند.

با این حال، پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، اخیراً تأثیر این بازی بر کاربرانش را تحسین و اشاره کرده که با ایردراپ توکن این بازی روی شبکه تون (TON)، ممکن است اولین ارتباط چندین میلیون کاربر از سراسر جهان با دنیای بلاکچین برقرار شود.

منبع: رمز ارز نیوز

۰
ارسال نظر