مردی که الهام‌بخش کارتون "شرک" بود!

با موریس تیله، فرشته فرانسوی، کشتی گیر دهه 1940 که شرک دنیای واقعی است آشنا شوید!

primary_image
کد خبر : ۲۳۳۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح-موریس تیله یک کشتی‌گیر مشهور بود که دچار آکرومگالی شد و دست‌ها، پاها و ویژگی‌های صورتش بیش از حد متورم شده بودند - شایعه شده است که او الهام‌بخش شخصیت شرک بود!

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، موریس تیه را بیشتر با نام هنری‌اش «فرشته فرانسوی» می‌شناختند.

تیه یک کشتی‌گیر حرفه‌ای فرانسوی متولد روسیه بود و در طول زندگی خود حرفه موفقی داشت. 

با گذشت دهه‌ها، حرفه و ستاره بودن موریس تیه کم رنگ شد. او در سال 1954 در گمنامی نسبی درگذشت و در شرایطی معمول احتمالاً این پایان داستان خواهد بود.

با این حال، برای کسی که گاهی اوقات از او به عنوان «زشت ترین مرد جهان» نام برده می‌شود، داستان او زندگی جدیدی در یک مکان عجیب و دور پیدا کرد: دنیای شرک!

شرک-واقعی

هنگامی که تیه 17 ساله بود، متوجه تورم در پاها، دست ها و سر خود شد. ملاقات بعدی با پزشک نشان داد که او به آکرومگالی مبتلا شده است، یک بیماری نادر که در آن غده هیپوفیز بیش از حد هورمون رشد انسانی ترشح می‌کند. 

با وجود ترس فزاینده مبنی بر اینکه به دلیل ظاهر هیولایی فزاینده‌اش هرگز موفق نخواهد شد، تیه با موفقیت مدرک حقوق را از دانشگاه تولوز گرفت.

او تصمیم گرفت وکیل نشود و در عوض، او وارد نیروی دریایی فرانسه شد، مهندس شد و به مدت پنج سال خدمت کرد.

تیه پس از حضور در ارتش، حرفه‌های مختلفی از جمله بازی در برخی از فیلم‌های فرانسوی را تجربه کرد.

شرک-واقعی2

با این حال، در سال 1937 بود که زندگی تیه یک بار دیگر تغییر کرد و در مسیر جدیدی قرار گرفت. کارل پوژلو، قهرمان سبک وزن لیتوانیایی، به تیله توجه کرد. 

این دو تمرین را آغاز کردند و تا سال 1939 تیه آماده بود تا اولین بازی خود را در صحنه کشتی آمریکا انجام دهد! تیه 2 قهرمانی به دست آورد اما پس از مدتی دیگر شکوه قبلی را نداشت. او آخرین مسابقه خود را در سال 1945 انجام داد.

در سپتامبر 1954، موریس تیه از مرگ دوست نزدیک و مربی سابق خود، کارل پوژلو مطلع شد. این خبر چنان برای تیه شوکه کننده بود که او دچار حمله قلبی شد و متاسفانه درگذشت.

۰
ارسال نظر