داستان واقعی "ادوارد مورداک" مردی با دو چهره!

داستان واقعی ادوارد موردراک، مردی که با یک سر و دو چهره به دنیا آمد چیست؟

primary_image
کد خبر : ۲۳۳۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح-ادوارد موردراک یک مرد انگلیسی قرن نوزدهمی بود که با صورتی اضافی در پشت سر خود به دنیا آمد یا این چیزی است که افسانه‌ها ادعا می‌کنند!

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، اگرچه اخبار و دایره المعارف سال 1896 «ناهنجاری‌ها و کنجکاوی‌های پزشکی» هر دو داستان ادوارد موردراک را مردی انگلیسی متولد شده با دو چهره بیان می‌کنند، هیچ مدرک محکم دیگری از زندگی این مرد وجود ندارد! 

این داستان ترسناک ادوارد موردریک است

در ابتدا یک مقاله خبری ادوارد موردراک را یک نجیب زاده جوان، باهوش و خوش قیافه انگلیسی و همچنین یک نوازنده با استعداد گزارش داد. مردراک علاوه بر چهره زیبا و معمولی خود، چهره دوم وحشتناکی نیز در پشت سر خود داشت.

چهره دوم به عنوان یک شیطان بدجنس توصیف شده که شب‌ها زمزمه‌هایی خبیثانه‌ای در گوش او می‌خواند.

ادوارد-موردراک

نجیب زاده جوان در نهایت دیوانه شد و در سن 23 سالگی جان خود را از دست داد و یادداشتی از خود به جای گذاشت که در آن دستور داده شده بود چهره شیطانی پس از مرگش از بین برود، مبادا به زمزمه هولناک خود در قبر ادامه دهد.

با این حال این داستان درباره ادوارد موردراک جعلی بود پس حقیقت چیست؟

چارلز اوتین هیلدرث، شاعر و نویسنده متون علمی تخیلی، نویسنده اصلی مقاله خبری بود. داستان‌های او بر خلاف مقاله‌های مبتنی بر واقعیت، به سمت چیزهای خارق‌العاده و غیرواقعی گرایش داشتند.

البته، فقط به این دلیل که کسی معمولاً داستان می‌نویسد، به این معنی نیست که تمام نوشته‌های او تخیلی هستند.

ادوارد-موردراک1

با این حال، سرنخ‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد داستان موردراک کاملا ساختگی است.

مقاله هیلدرث از انجمن علمی سلطنتی به عنوان منبع خود برای موارد پزشکی عجیب و غریب آن نام می‌برد اما سازمانی به این نام در قرن 19 وجود نداشت!!

ثانیاً، به نظر می‌رسد که مقاله هیلدرث اولین باری است که چنین موارد پزشکی نادری را توصیف می‌کند. مواردی که پیش از این در ادبیات یا مقاله‌های علمی ظاهر نشده بودند. 

در نهایت، داستان هیلدرث درباره مردی با دو چهره تنها یک روزنامه‌نگاری غیرمسئولانه نبود.

ادوارد-موردریک

این داستان‌ها به قدری قانع‌کننده نوشته شده بودند که چندین پزشک را فریب دهد و بیش از یک قرن در افکار عمومی دوام آورد.

داستان ادوارد مودراک همچنان مردم را شوکه می‌کند و فریب می ‌هد.

اگرچه این مرد هرگز وجود نداشته است اما این داستان یک افسانه ماندگار است که احتمالاً سال‌هایی طولانی باعث تعجب و فریب مردم عادی خواهد شد.

۰
ارسال نظر