مردی که تنها در یک روز زندگی می‌کند!

دجا وِکو شرایط نادری است که باعث می‌شود انسان همیشه در یک روز تکراری زندگی کند! یک بیماری نادر به نام دجا وِکو باعث شده است که یک مرد 80 ساله هر روز رویدادهایی تکراری را در زندگی خود تجربه کند!

primary_image
کد خبر : ۲۳۳۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح- آیا می‌توانید تصور کنید هنگام تماشای تلویزیون یک چیز را بارها و بارها ببینید یا سعی کنید یک کتاب جدید بخوانید و متوجه شوید که به همان صفحاتی که روز قبل خوانده‌اید نگاه می‌کنید؟

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، به نظر تجربه‌ای بسیار ترسناک از یک فیلم تخیلی است اما این در واقع زندگی افرادی است که از یک بیماری بسیار نادر به نام دِجا وِکو رنج می‌برند.

اعتقاد بر این است که دژا وِکو یکی از عوارض بیماری آلزایمر است. در نتیجه این بیماری فرد در برخورد با هر تجربه جدیدی فکر می‌کند در حال تکرار تجربیات قبلی زندگی خود است.

تیمی از پزشکان استرالیایی اخیرا گزارشی در مورد یک مرد بازنشسته 80 ساله منتشر کردند که از دژا وکو رنج می‌برد. این مرد معتقد است در تکرار یک روز گیر کرده است!

علی‌رغم تلاش‌های خانواده برای متقاعد کردنش که این تنها زاده زاده تصور اوست، مرد بیش از حد مطمئن است که در حال تجربه یک روز ثابت است.

بیمار به محققان گفت: «هر روز تکرار روز قبل است. هرجا می‌روم همان مردم کنار جاده، همان ماشین‌ها پشت سرم با همان رانندگان هستند. همان شخص با همان لباس‌ها، همان کیف‌ و همین حرف‌ از ماشین‌ها پیاده می‌شوند... هیچ چیز جدید نیست.»

این مرد حتی با یک تکنسین تلویزیون تماس گرفت زیرا فکر می‌کرد تلویزیون او مکرراً یک سری اخبار تکراری را نشان می‌دهد.

در موقعیتی دیگر، او معتقد بود کتابخوان الکترونیکی‌اش خراب شده است، زیرا مدام همان صفحات کتاب را نشان می‌دهد.

خانواده‌اش نتوانستند مرد را متقاعد کنند که او در حال تصور این چیزهاست.

دانشمندان به طور قطع نمی‌دانند چه چیزی باعث ایجاد دژا وکو می‌شود اما برخی معتقدند که این بیماری با اختلال عملکرد هیپوکامپ، بخشی از مغز که به تبدیل خاطرات کوتاه‌مدت به خاطرات بلندمدت کمک می‌کند، مرتبط است.

۰
ارسال نظر