تصاویر/ کشف باورنکردنی قدیمی‌ترین خانه جهان با قدمت 34 هزار سال!

دانشمندان، قدیمی‌ترین تپه موریانه جهان را در امتداد رودخانه بافلز در Namaqualand کشف کردند که قدمت آن به 34000 سال قبل می‌رسد.

primary_image
کد خبر : ۲۳۲۸۵۳
0

به گزارش سرویس آموزش و سرگرمی وقت صبح،دانشمندان به تازگی قدیمی‌ترین تپه‌های موریانه‌ای جهان را در نزدیکی رودخانه بافلز در منطقه Namaqualand، آفریقای جنوبی کشف کرده‌اند.

این تپه‌ها که توسط موریانه‌های گونه‌ای به نام Microhodotermes viator ساخته شده‌اند، قدمتی بالغ بر 34 هزار سال دارند. این کشف نشان می‌دهد که این تپه‌های عظیم، هزاران سال قبل از آخرین عصر یخبندان شکل گرفته‌اند و به عنوان آرشیوی زنده از شرایط محیطی گذشته، از جمله تغییرات آب و هوایی و زیست‌محیطی عمل می‌کنند.

نام محلی این تپه‌ها "heuweltjies" یا "تپه‌های کوچک" است و بررسی‌های رادیوکربن نشان داده‌اند که مواد موجود در این تپه‌ها تا 34 هزار سال قدمت دارند.

مورچه

مورچهه

این تپه‌های باستانی نقش مهمی در درک تاریخ زمین و فرایندهای ذخیره‌سازی کربن ایفا می‌کنند. مواد کربنی درون تپه‌ها بین 13 تا 19 هزار سال قدمت دارند، در حالی که کربنات‌های موجود در آن‌ها به 34 هزار سال پیش بازمی‌گردند. این یافته‌ها نشان می‌دهند که تپه‌های موریانه‌ای در نزدیکی رودخانه بافلز نه تنها قدیمی‌ترین تپه‌های موریانه‌ای فعال در جهان هستند، بلکه هنوز به‌طور فعال توسط موریانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، نشان‌دهنده پایداری و عمر طولانی این ساختارها در اکوسیستم‌های طبیعی است.

 

۰
ارسال نظر