داستان پری دریایی‌های ژاپنی چیست؟

دانشمندان سرانجام معمای پری دریایی‌های کوچک مومیایی شده ژاپن را حل کردند! ده‌ها سال است که بقایای مومیایی شده موجودی شبیه یک پری دریایی کوچک در معبدی در آساکوچی ژاپن پرستش می‌‌شود!

primary_image
کد خبر : ۲۳۲۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح-مومیایی معروف پری دریایی که گفته می‌شود در اقیانوس آرام، در نزدیکی جزیره شیکوکو، بین سال‌های 1736 و 1741 صید شده است، بیش از 40 سال است که در معبد انجوین در آساکوچی به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، بازدیدکنندگان معتقدند بقایای این موجود عجیب برای آن‌ها خوش شانسی به همراه خواهد داشت. گفته می‌شود این موجودات کوچک ماوراء طبیعی و فناناپذیر بودند و هر کسی که گوشت آن‌ها را بخورد از زندگی ابدی برخوردار خواهد شد. 

پری-دریایی2

سال گذشته، محققان دانشگاه علوم و هنر کوراشیکی موفق شدند این پری دریایی اسرارآمیز مومیایی شده را از معبد انجوین قرض بگیرند و با استفاده از انواع تکنیک‌های مدرن تجزیه و تحلیل آن را آغاز کردند. 

اولین چیزی که در مورد این مومیایی 30 سانتی متری مورد توجه قرار گرفت، این موضوع بود که به نظر می‌رسید این موجود فاقد اسکلت است.

تنها بقایای اسکلت در قسمت پایین بدن مومیایی بود و به نظر می‌رسید متعلق به یک ماهی باشد. بقیه آن ترکیبی عجیب از بقایای حیوانات مختلف، پارچه، کاغذ و پنبه بود.

برخی از دانشمندان قبلاً این فرضیه را مطرح کرده بودند که این مومیایی‌های پری دریایی با دوختن سر و نیم تنه یک میمون کوچک به قسمت پایینی بدن یک ماهی ایجاد شده است.

پری-دریایی1

نیم تنه پایینی این پری دریایی با پارچه و کاغذ پر شده بود و سپس ساخته خود را با خمیری از ترکیب شن و زغال نقاشی کرده بود.

فک و دندان‌های آن نیز به احتمال زیاد از نوعی ماهی درنده گرفته شده است و ناخن‌هایش از کراتین ساخته شده است.

تاریخ گذاری رادیوکربن نشان می‌دهد که قدمت نمونه به اوایل دهه 1800 باز می‌گردد.

اگرچه هدف واقعی مومیایی شده همچنان یک راز باقی مانده است، دانشمندان بر این باورند که هدف از این مومیایی فریب دادن مردم بود.

۰
ارسال نظر