ماجرای مرگ مجری بی بی سی از زبان همسرش

جسد دکتر مایکل موزلی، روزنامه‌نگار پزشکی بریتانیایی و مجری بی بی سی، روز یکشنبه پس از ۴ روز جست‌وجو، در جزیره‌ای یونانی پیدا شد. وی ۶۷ ساله بود.

primary_image
کد خبر : ۲۳۲۰۷۶
0

به گزارش آموزش و سرگرمی وقت صبح، دکتر مایکل موزلی، از سال ۱۹۸۵ در برنامه‌های مختلفی برای بی‌بی‌سی ظاهر شد که «به من اعتماد کن، من یک پزشک هستم»، «خون و روده: تاریخچه جراحی» و «بخور، سریع و طولانی‌تر زندگی کن» از جمله آن‌ها بود. او همچنین میزبان پادکست «فقط یک چیز» بی‌بی‌سی بود و ستونی درباره مسایل پزشکی در دیلی میل داشت.

سال ۲۰۰۲، وی برای «چهره انسان» که یک مجموعه ۴ قسمتی درباره علم زیبایی و حالت چهره بود، نامزد امی شد.

موزلی سه‌شنبه برای یک سفر یک هفته‌ای وارد یونان شد و بعد از ظهر چهارشنبه به دوستانش در ساحل آگیوس نیکولاس گفت که پیاده به شهر سیمی بازخواهد گشت. او در طول پیاده روی تقریبا ۳ کیلومتری تلفن همراه با خود نداشت و وقتی پس از چند ساعت برنگشت، همسرش از پلیس برای یافتن وی کمک خواست.

همسر موزلی دیروز در بیانیه‌ای خبر از دست دادن همسرش را داد. وی گفت: او از یک صخره صعودی باورنکردنی انجام داد، مسیر اشتباهی را در پیش گرفت و در جایی سقوط کرد که به راحتی توسط تیم جست‌وجوی گسترده دیده نشد.

موزلی نویسنده‌ای مشهور بود و با کتاب‌هایش درباره رژیم غذایی که روزه‌داری و کاهش کالری را ترویج می‌کرد، شهرت جهانی داشت. کتاب «رژیم غذایی سریع» او که با همکاری روزنامه نگار میمی اسپنسر در سال ۲۰۱۳ نوشته بود، رژیم غذایی ۵:۲ را پیشنهاد کرد که درباره نوعی روزه‌داری متناوب بود و به حداقل رساندن کالری دریافتی ۲ روز در هفته را برای لاغری مناسب می‌دانست.

شارلوت مور، مدیر ارشد محتوای بی‌بی‌سی از موزلی به عنوان یک برنامه‌ساز و سازنده برنامه‌های علمی درخشان یاد و تاکید کرد وی می‌توانست پیچیده‌ترین موضوع‌ها را ساده‌تر کند و الهام بخش مخاطبانش برای داشتن یک زندگی سالم‌تر و کامل‌تر در سراسر جهان بود.

منبع: فرارو

۰
ارسال نظر