عکس/ این حیوان حاصل جفت گیری ببر نر و شیر ماده است!

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید تایگون ها حاصل جفت گیری ببر نر و شیر ماده است.

primary_image
کد خبر : ۲۳۲۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش سرویس آموزش و سرگرمی وقت صبح، تایگون‌ها (در فارسی ببشیر) فرزندان دورگه ببر نر و شیر است. آن‌ها ویژگی‌های قابل مشاهده‌ای از هر دو والدین را نشان می‌دهند: آن‌ها می‌توانند هر دو لکه‌ها را از مادر داشته باشند (شیر‌ها ژن‌های لکه‌ها را حمل می‌کنند - توله شیر‌ها خالدار هستند و برخی از بزرگسالان علائم ضعیفی از آن‌ها را حفظ می‌کنند) و نوار‌های دور بدن خود را از پدر. هر یالی که یک تایگون نر ممکن است داشته باشد کوتاهتر و کمتر از یال شیر به نظر می‌رسد و از نظر نوع به یال ببر نر نزدیکتر است.
تایگون‌ها از اندازه گونه‌های مادرشان تجاوز نمی‌کنند، زیرا ژن‌های بازدارنده رشد را از هر دو والدین به ارث می‌برند، اما هیچ نوع کوتوله‌گرایی یا کوچک‌سازی را نشان نمی‌دهند. آن‌ها اغلب حدود ۱۸۰ کیلوگرم وزن دارند. تایگون از لایگر که ترکیبی از شیر نر و ببر ماده است که اغلب از ۳۲۰ کیلوگرم تا ۵۵۰ کیلوگرم وزن دارد متمایز می‌شود.

ببر

تایگون‌ها به لحاظ جثه از توله شیر درشت‌تر هستند، اما گاهی تفاوت‌هایی در واکنش‌های آن‌ها وجود دارد، به طورمثال ببر عاشق زندگی در کنار آب است در صورتی که شیر تمایلی به نزدیک شدن به آب ندارد، اما تایگون‌ها برخی اوقات به بازی با آب تمایل نشان می‌دهند در حالی که برخی اوقات به سمت آن هم نمی‌روند. شیر و ببر در طبیعت به‌طور متوسط زیر ۱۷ سال و در اسارت، حدود ۲۵ سال عمر می‌کنند، اما با وجود این که تایگون‌ها دورگه و قوی‌تر هستند پیش‌بینی می‌شود که عمرشان هم بیشتر باشد. وزن نر‌ها بین ۲۰۰ الی ۳۶۰ کیلوگرم و برای ماده‌ها ۱۵۰ الی ۲۰۰کیلوگرم است.

منبع: راز بقا

۰
ارسال نظر