گفتگو با یک کاردرمانگر؛ چطور از همستر کمبت کمتر آسیب ببینیم؟

به صورت مداوم بازی همستر را انجام ندهیم. از یک دست استفاده نکنیم و دست را مدام تغییر دهیم و از حرکات کششی مچ دست غافل نشویم.

primary_image
کد خبر : ۲۳۲۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح- یک کاردرمانگر در مورد آسیب های بازی همستر گفت: هر کار تکراری مثل همین کلیک کردن همستر یا نات کوین موجب آسیب عضلانی، اسکلتی و اعصاب دست می شود.

این کارشناس توانبخشی به وقت صبح گفت: یکی از این آسیب ها که در کار ما رایج است سندروم تونل کارپال است. تونل کارپال زیر مچ دست است که تاندون‌ها از زیر آن رد می شوند.

وقتی یک کار تکراری را زیاد انجام دهیم ممکن است غلاف تونل یا خود تاندون ها متورم شوند و به همدیگر و اعصاب دست فشار آوردند و این سندروم را در بلند مدت به وجود بیاورند.

کاری که برای کمتر کردن آسیب می توان کرد این است که به صورت مداوم این بازی را انجام نداد، از یک دست استفاده نکرد و تغییر داد و از حرکات کششی مچ دست غافل نشد؛ به صورت خم کردن به سمت جلو یا عقب، انواع حرکات مچ دست به کنارین و چرخشی ممکن است کمک کننده باشد.

آسیب دیگر به ساختار عضلانی و اسکلتی و عصبی دست ممکن است انگشت ماشه ای باشد که بیشتر در شصت شایع است اما برای بقیه انگشتان هم ممکن است.

این هم ممکن است موجب شود غلاف تاندون متورم شود و گیر کند و عارضه به این صورت است که حرکت دست را نمی توان ارادی انجام داد و وقتی به زور انجام دهیم در می رود.

برای این عارضه هم باید تنوع انگشت ها را داشته باشیم یا اینکه از دو دست استفاده کنیم و لزوما با شصت کلیک نکنیم.

آخرین آسیب هم مربوط به دیسک های گردنی شود. عضلات گردن شوند که درد مزمن دارد و گاهی باز کردنش نیاز به فیزیوتراپی دارد.

 

۰
ارسال نظر