آیدا پناهنده کارگردان در انتهای شب کیست و چه سبکی دارد؟

آیدا پناهنده اولین سریال خود به نام در انتهای شب را شروع کرده است. مانند سایر فیلم ها همراه همسرش ارسلان امیری این داستان را نوشته است و مانند فیلم های قبلی در مورد روابط زن و شوهری است.

primary_image
کد خبر : ۲۳۱۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح- در طی این سالها فیلم هایی که ایدا پناهنده کار کرده است؛ مثل فیلم ناهید در مورد مشکلات زن و شوهری است.

در آنجا هم ساره بیات و پژمان بازغی درگیر مشکلات زندگی بودند. در فیلم اسرافیل هم هدیه تهران و بازغی بودند.

حتی در فیلم آخر تی تی هم الناز شاکردوست و هوتن شکیبا چنین مشکلاتی داشتند. بعضی از این فیلم ها خوب درآمده اند و برخی کلیشه شدند.

آیدا پناهنده فیلمساز، فیلمنامه نویس و تهیه کننده ایرانی است که در ۱۷ شهریور ۱۳۵۸ به دنیا آمد و از سال ۱۳۷۷ فعالیت هنری خود را آغاز کرد.

او تحصیلاتش را در دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر گذراند.

آیدا

از جمله افتخارات آیدا پناهنده می توان به کسب جایزه آینده نویدبخش از جشنواره فیلم کن، کسب جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره براتیسلاوا ـ اسلواکی و کسب سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه از سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.

آیدا پناهنده سابقه نویسندگی آثاری همچون زالاوا،تی تی، اسرافیل، ناهید و پاییز نیکایدوها را در کارنامه هنری خود دارد.

او همچنین کارگردانی آثاری همچون تی تی، اسرافیل و ناهید را بر عهده داشته است.

پناهنده

مصاحبه آیدا پناهنده در مورد زندگی شخصی

من آذری هستم و تمام نیاکان و اجدادم پشت در پشت، آذری بودند.

دلبستگی من به شمال ایران به دوران کودکی ام بر می گردد، شوهر عمه نازنینی داشتم که از بستگان شهید شیرودی بودند و من در کودکی در شهسوار و شیرود و ییلاقات آن منطقه بودم.

بدون بزرگ نمایی همه فیلم های من بر اساس تجربه های خودم یا نزدیکانم ساخته شده و بعد البته این قصه های آدم های واقعی، دراماتیزه شده و بخش های از آنها تغییر کرده است

ازدواج

من و ارسلان هر دو کودکی سختی داشتم؛ من پدرم را خیلی زود از دست دادم و مادرم که معلم زبان انگلیسی بود به تنهایی و با سختی زیاد من و برادرم را بزرگ کرد.

ارسلان هم خاطرات کمرنگی از حضور پدر در کودکی اش دارد.

پدر او ارتشی بود و تمام ۸ سال جنگ در جبهه بود و مادر و خواهر و برادرش زیر بمباران های سنندج و کرمانشاه با رنج بسیار بزرگ شده و هر دو ما حاصل رنج مادرانمان در غیبت پدرهایمان بوده ایم.

۰
ارسال نظر