شرایط معافیت کفالت پدر 1403 اعلام شد

فرزند سالم "غیرغایب" بالای ۱۸ سال خانواده می‌تواند از معافیت کفالت پدر بالای ۷۵ سال یا "پدر بیمار نیازمند مراقبت" بهره‌مند شود.

primary_image
کد خبر : ۲۳۱۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح، سردار تقی مهری با تاکید بر اینکه معافیت به مشمولانی که غیبت سربازی دارند تعلق نمی‌گیرد، افزود: وجود برادر زیر ۱۸ سال سالم مانعی برای بهره‌مندی مشمول از معافیت سربازی به واسطه کفالت پدر نیست.

به گزارش ایرنا، سردار مهری اظهار داشت: در مواردی که پدر مشمول کمتر از ۷۵ سال سن دارد، ولی بیمار و نیازمند مراقبت است، پس از بررسی نیازمند به مراقبت بودن پدر مشمول در شورای پزشکی و تایید نهایی، درخواست کفالت مشمول در هیأت رسیدگی وظیفه عمومی بررسی و در صورت تایید نهایی رأی معافیت سربازی برای مشمول صادر می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir و یا کانال سازمان در پیام رسان‌های داخلی (سروش، ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار در این حوزه مطلع شوند.

مدت خدمت سربازی 1403

مدت زمان خدمت سربازی در سال ۱۴۰۳ تحت شرایط خاص، می‌تواند متفاوت از سایر موارد باشد که در ادامه بیان خواهد شد.

در سال جدید، بر اساس مصوبه‌ای جدید( اگر نهایی و اجرایی شود)، تغییراتی در طول مدت خدمت سربازی اعمال‌ شده‌ است به گونه‌ای که مدت زمان خدمت امریه به ۲۴ ماه رسیده است.

کمترین مدت زمان خدمت سربازی نیز مربوط به کارکنان نظام وظیفه در مناطق درگیر است که در قانون پیشین ۱۷ ماه تعیین‌ شده‌ بود؛ اما هم اکنون با توجه به تغییرات صورت گرفته، کمترین مدت زمان خدمت سربازی به ۱۴ ماه تقلیل یافته است.

در سال گذشته، تغییراتی در مدت خدمت سربازی رخ داده و بسیاری از مشمولان تحت تاثیر این تغییرات قرار گرفته‌اند.

 ذکر این نکته ضروری است که مشمولان با آگاهی از این تغییرات، می‌توانند برای کسب اطلاع از زمان اعزام به خدمت سربازی اقدام نمایند.

براسای مصوبه جدید مشمولان خدمت نظام وظیفه غایب و غیر غایب بالای سن ۳۰ سال و دارای ۲ فرزند یا بیشتر از خدمت سربازی معاف خواهند شد.

 

۰
ارسال نظر