شگفتی دنیا؛ کتاب کهنی که آدم فضایی‌ها نوشته‌اند!

حقیقت دست نوشته ووینیچ چیست و چرا تا به امروز کسی نتوانسته آن را بخواند؟

primary_image
کد خبر : ۲۳۱۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح-کتاب دست نوشته ووینیچ، کتابی مربوط به قرون وسطا پر از تصاویر عجیب و غریب و متن‌های ناخوانست!

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، کتاب ووینیچ احتمالا در اوایل قرن پانزدهم نوشته شده است و در سال 1912 به دست ویلفید ووینیچ، فروشنده کتاب‌های کمیاب، رسید. منشا این کتاب ناشناخته باقی مانده است و به جذابیت این معمای باستانی افزوده است.

متن موجود در نسخه خطی که با حروف زبانی ناشناخته نوشته شده است و تلاش‌های زبانشناسان و رمزنگاران سراسر جهان را ناکام گذاشته است. علی‌رغم تلاش‌های متعدد، هیچ‌کس نتوانسته است با موفقیت این کد را شکسته است و محتویات آن را بخواند.

ارتباط با آدم فضایی‌ها یا یک کلاهبرداری پیچیده؟

برخی از افرادی که به وجود آدم فضایی‌ها باور دارند معتقدند این نسخه خطی رازهایی فراتر از درک زمینی دارد. با این حال، شکاکان استدلال می‌کنند این کتاب ممکن است یک حقه پیچیده باشد که برای گمراه کردن و گیج کردن طراحی شده است.

راهنمای گیاه دارویی یا کیمیاگری؟

برخی از تصاویر موجود در این نسخه خطی، نمونه‌های گیاه‌مانند را به تصویر می‌کشند و برخی را به این نظریه سوق می‌دهد که ممکن است یک راهنمای گیاهی باشد. برخی دیگر ارتباط کیمیاگری را مطرح می‌کنند و معتقدند این متن احتمالاً حاوی دستور العمل‌هایی برای اکسیر جوانی است.

در سال‌های اخیر، محققان به فناوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی روی آورده‌اند. هدف استفاده از این ابزار شناسایی الگوها و همبستگی‌هایی در متن است که ممکن است از چشم انسان‌ها دور مانده باشد.

۰
ارسال نظر