شگفتی دنیا؛ عجیب‌ترین بیماری تاریخ "طاعون رقص" است!

عجیب‌ترین بیماری واگیردار جهان یک روزه و از ناکجاآباد در دهکده‌ای در فرانسه امروزی آغاز شد!!

primary_image
کد خبر : ۲۳۱۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح-بیماری‌های واگیردار مختلفی در طول تاریخ انسان‌ها را درگیر خود کرده است با این حال عجیب‌ترین آن در سال 1518 اتفاق افتاده است! 

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، در ژوئیه 1518، ساکنان شهر استراسبورگ که در آن زمان بخشی از امپراتوری مقدس روم بود با یک پدیده عجیب رو به رو شدند. 

افراد این شهر ناگهان و به ظاهر غیرقابل کنترلی با میل شدیدی برای رقصیدن مواجه شدند. این بیماری زمانی شروع شد که زنی به نام تروفِآ (Frau Troffea) پا به خیابان گذاشت و بی‌صدا شروع به رقصیدن کرد.

او نزدیک به یک هفته به رقص انفرادی خود ادامه داد و چندی نگذشت که حدود 36 نفر دیگر از شهر به او پیوستند.

تا ماه اوت، طاعون رقص بیش از 400 قربانی داشت. طولی نکشید که تلفات این بیماری آغاز شد. بسیاری از رقصندگان از خستگی محض، سکته مغزی و قلبی جان خود را از دست دادند.

این بیماری عجیب تا سپتامبر به پایان نرسید، زمانی که رقصندگان را به زیارتگاهی در بالای کوه بردند تا برای بخشیده شدن در درگاه خدا دعا کنند.

طاعون رقص استراسبورگ ممکن است مانند یک افسانه به نظر برسد اما به خوبی در سوابق تاریخی قرن شانزدهم ثبت شده است. 

این تنها حادثه شناخته شده در نوع خود نیست!! جنون‌های دست جمعی مشابهی در سوئیس، آلمان و هلند اتفاق افتاده است، اگرچه تعداد کمی از آن‌ها به بزرگی یا مرگبار بودن طاعون رقص 1518 بودند.

با این حال چه چیزی توانست مردم را به رقصیدن تا سر حد مرگ وادار کند؟

تریکب وحشت از بیماری و قحطی، که هر دو در سال 1518 استراسبورگ را فرا گرفته بود و خرافات کلیسا ممکن است باعث ایجاد جنونی ناشی از استرس شده باشد که بیشتر شهر را در برگرفت.

نظریه‌های دیگر نشان می‌دهند که رقصندگان اعضای یک فرقه مذهبی بوده‌اند یا حتی به‌طور تصادفی یک کپک سمی خورده بودند که باعث توهم و گرفتگی عضلات می‌شود.

۰
ارسال نظر