این پرنده‌ها نحوه استفاده از آتش را یاد گرفته‌اند!

انسان‌ها تنها موجوداتی نیستند که از آتش به نفع خود استفاده می‌کنند! . شاهین‌ها مدت‌ها منتظر دیدن آتشی که توسط انسان‌ها برافروخته شده است می‌مانند و سپس آتش جدیدی به راه می‌اندازند.

primary_image
کد خبر : ۲۳۱۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح-این پرندگان باهوش بومی استرالیا سال‌هاست به دور از چشم انشان‌ها از آتش برای شکار راحت‌تر خود استفاده می‌کنند! 

به گزارش گروه ترجمه وقت صبح، بومیان استرالیا داستان‌هایی در مورد شاهین‌های آتش‌‌زا» دارند. شکارچیانی که طبق افسانه‌ها، از آتش برای شکار استفاده می‌کنند و آتش را به انسان معرفی کردند. 

اکنون یک تیم تحقیقاتی بین المللی حداقل بخشی از این افسانه‌ها را تایید کرده است. گونه‌هایی از شاهین بومی در ساوانای شمالی استرالیا واقعاً از آتش برای شکار طعمه‌های خود استفاده می‌کنند!! 

این رفتار به طور گسترده دیده شده است. شاهین‌های باهوش مدت‌ها منتظر دیدن آتشی که توسط انسان‌ها برافروخته شده است می‌مانند و سپس از با حمل یک چوبه شعله‌ور آتش جدیدی به راه می‌اندازند. 

رفتار این شاهین‌ها عمدی است زیرا آن‌ها آتشی که آن‌ها آغاز می‌کنند به راحتی امکان شکار حیوانات در حال فرار را برای آن‌ها ممکن می‌کند! 

این پرنده‌ها به صورت جداگانه یا در گروه‌های کوچک چوب‌های آتش گرفته را در منقار یا چنگال‌های خود حمل می‌کنند.

استفاده این پرندگان از آتش تصور معمول که فقط انسان‌ها می توانند از آتش استفاده کنند را به چالش کشیده است. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد پرندگان از هوش بالاتری نسبت به آنچه قبلا تصور می‌شد برخوردار هستند.

۰
ارسال نظر