فیلم سلنا گومز در جشنواره کن، امیلیا پرز درباره چیست؟ + بازیگران فیلم

سلنا گومز بازیگر و خواننده مشهور با فیلم امیلیا پرز در جشنواره کن حاضر بود. فیلم امیلیا پرز مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و شانس بالایی برای دریافت جایزه دارد. در ادامه به معرفی و داستان فیلم می‌پردازیم.

primary_image
کد خبر : ۲۳۱۱۵۵
0

وقت صبح- امیلیا پرز یک فیلم کمدی جنایی موزیکال اسپانیایی زبان محصول ۲۰۲۴ به نویسندگی و کارگردانی ژاک اودیارد است.

زوئی سالدانا، سلنا گومز، کارلا سوفیا گاسکون در نقش اصلی و ادگار رامیرز در نقش مکمل بازی می‌کنند.

آهنگ‌های اورجینال فیلم توسط کامیلی خواننده فرانسوی ساخته شده است.

این فیلم برای رقابت برای نخل طلایی و نخل عجیب و غریب در هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن انتخاب شد، جایی که در 18 مه 2024 برای اولین بار به نمایش درآمد.

سلنا-گومز-امیلیا-پرز

داستان فیلم امیلیا پرز

 داستان فیلم که ژاک اودیارد به‌طور آزاد از رمان بوریس رازون اکوت اقتباس کرده است، با زوئی سالدانا در نقش ریتا آغاز می‌شود، یک وکیل مدافع جنایی با استعداد که دچار فرسودگی شده، دستمزد کمتری دریافت می‌کند و از نظر روحی در شرایط خوبی نیست.

یک روز، او یک تماس تلفنی از یک غریبه دریافت می‌کند، که معلوم می‌شود یک پادشاه کارتل مکزیک به نام مانیتاس دل مونته (کارلا سوفیا گاسکون) است. مانیتاس یک درخواست مخفی و بسیار سودآور برای ریتا دارد: به او کمک کند تا از زندگی خود - از جمله فرزندانش و همسرش جسی (سلنا گومز) - ناپدید شود و به دنبال با جراحی تغییر جنسیت، تبدیل به زنی شود که همیشه آرزویش را داشته است و هم از مقامات فرار کند.

نقد فیلم امیلیا پرز

فیلم «امیلیا پرز» ساخته‌ی ژاک اودیار درست مثل روییدن گلی در میدان مین، یک معجزه است؛ داستانی اپرایی درباره دگردیسی بسیار بعید و رستگاری یک مجرم خون‌سرد. ژاک اودیار با داشتن یک نخل طلا و جسارت پرداختن به سومین فیلمش در قالب یک فرهنگ دیگر، ما را به دنیای مردسالار کارتل‌های مکزیک می‌برد. جایی که مانیتاس دل‌مونته، ارباب مواد مخدر می‌خواهد از این کار بیرون بیاید، اما نه به این دلیل که دچار بحران وجودی شده، بلکه به این دلیل که تصمیم گرفته است تا خود واقعی‌اش را بپذیرد… یک زن.

فیلم خیره‌کننده و به شدت بحث‌برانگیز اودیار کاملا به کدهای تعیین‌شده توسط بنیاد ال‌جی‌بی‌تی پایبند نیست، با این حال «امیلیا پرز» به عنوان یک تصویر قدرتمند و بی‌پرده از کسی ظاهر می‌شود که چندین کلیشه را به طور همزمان به چالش می‌کشد. این گواهی بر بازی درخشان کارلا سوفیا گاسکون (که نقش مانیتاس/ امیلیا را بازی می‌کند) و جسارت اودیار است که عاقلانه تجربه شخصی گاسکون را در شخصیت اصلی گنجاند.

فیلمساز این ایده را از رمان «گوش کن» (Écoute) اثر بوریس رازون گرفت، جایی که ماموریت شخصیت اصلی داستان تنها پاسخ دادن به یکی از سوالات بی‌شمار مطرح‌شده در مورد هویت است. اما «امیلیا پرز» که عمدتا به زبان اسپانیایی است، اقتباسی نیست، بلکه تفسیری کاملا متفاوت از آن ایده عجیب است. فیلم می‌خواهد به این سوال پاسخ دهد که چه می‌شود اگر یک مرد که نمونه‌ی کاملی از مردانگی سمی است به یک زن تبدیل شود؛ آن هم نه شبیه گریزلدا بلانکو (سلطان کوکائین)، بلکه به گونه‌ای که هویت اصلی و شخصیت پرخاشگر او را تحت‌الشعاع قرار دهد؟

منبع: variety.com

بازیگران فیلم امیلیا پرز

زوئی سالدانا در نقش ریتا مورو کاسترو

زوئی سالدانا بازیگر 45 ساله آمریکایی که  در چهار فیلم پرفروش تاریخ (آواتار، آواتار: راه آب، انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت و انتقام‌جویان: پایان بازی) بازی کرده است.

زوئی-سالدانا

سلنا گومز در نقش جسی

سلناگومز

کارلا سوفیا گاسکون در نقش امیلیا پرز/ خوان دل مونته 

بازیگر اسپانیایی که چند سال پیش تغییر جنسیت داد و از کارلوس به کارلا تغییرنام داد.

کارلا-سوفیا- گاسکون

ادگار رامیرز در نقش گوستاوو

ادگار-رامیرز

مارک ایوانیر در نقش دکتر واسرمن

مارک-ایوانیر

آدریانا پاز در نقش اپیفانیا

آدریانا-پاز

 

۱
ارسال نظر