دلیل ممنوع التصویری مرحوم زری خوشکام چه بود؟

دقایقی پیش خبر درگذشت زری خوشکام بازیگر مطرح پیش از انقلاب و مادر لیلا حاتمی منتشر شد. اما داستان ممنوع الکاری او چه بود؟

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد
0

وقت صبح- زری خوشکام به گفته‌ی خودش مدت سی سال ممنوع التصویر بوده است.

با این حال قبل از درگذشت از دوباره به سینما بازگشته و حرفه‌اش را سرگرفته است.

زری خوشکام در سال‌های بعد از انقلاب با عنوان زهرا حاتمی به زندگی خود ادامه داد و بازی در برخی قسمت‌های مجموعه تلویزیونی هزاردستان از معدود بازی‌های او در سال‌های بعد از انقلاب بود.

در این سریال وی نقش آمینه اقدس، عروس نورچشمی خان مظفر (با بازی عزت‌الله انتظامی) را ایفا می‌نمود که خان مظفر برای پیدا کردن قطعه‌ای از جواهرات گمشدهٔ او، زمین و زمان را به هم می‌دوزد.

اما بخش‌هایی از بازی او به هنگام پخش حذف شدند و در نهایت هم‌زمان با موج ممنوعیت کار بازیگران قبل از انقلاب، به صورت رسمی ممنوع‌الکار شد.

بازگشت بعد از ممنوع الکاری

بعد از گذشت سال‌ها، اولین تجربهٔ جدی زری خوشکام در سینمای بعد از انقلاب که باز هم با عنوان زهرا حاتمی صورت گرفت، بازی در فیلم «سیمای زنی در دوردست»، به کارگردانی دامادش علی مصفا در سال ۱۳۸۲ و در دنیای تو ساعت چند است در سال ۱۳۹۳ بود.

او در این مورد گفته بود: حضور دوباره در سینما آرزوی من بود. اصلا نمی‌توانستم از سینما دور باشم.

٣٠ سال اصلا اجازه نداشتم جلو دوربین بیایم. مرا ممنوع‌الچهره کرده بودند. 

شروع ساخت فیلم تختی در نقش خودم (همسر علی حاتمی) حضور داشتم (که چقدر هم پشیمانم در آن پروژه همکاری کردم)، پس‌از‌آن فیلم‌نامه‌ای که مطابق سلیقه‌ام باشد، پیشنهاد نمی‌شد.

بخوانید: چرا لیلا حاتمی به درگذشت مادرش زری خوشکام واکنش نداد؟

۰
ارسال نظر