کاشت نگین در چشم چیست و بخاطر زیبایی چه بلایی سرتان می‌آورد؟

کاشت نگین در چشم از آن چیزهای عجیب و غریبی است که این روزها در حال مد شدن است.این کاشت با وارد کردن قطعه ای در چشم همراه است که در عملکرد چشم اختلال ایجاد می‌کند.

primary_image
کد خبر : ۲۲۹۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
0

به گزارش وقت صبح، در عمل کاشت نگین در چشم  یک جسم خارجی از جنس تیتانیوم در چشم قرار می‌گیرد که بدن نسبت به آن واکنشی ندارد و این عمل تنها جنبه زیبایی که دارد که با تغییر جهت نگاه در چشم دیده می‌شود.

این جسم خارجی برجستگی‌هایی دارد که در حاشیه آن اشک به خوبی پخش نمی‌شود که این خشکی‌ها موجب بروز زخم و عفونت می‌شود.

دکتر محمدرضا فلاح تفتی، فلوشیپ قرنیه و خارج چشمی و متخصص چشم در مورد این عمل به ایسنا گفت: هرگونه عمل زیبایی که صورت می‌گیرد، باید ابتدا توسط پزشک مربوطه معاینه شود تا عمل کمترین عارضه را برای فرد داشته باشد چراکه به هرحال جراحی‌ها با عارضه همراه است.

همانطور که در رانندگی ممکن است با وجود رعایت قوانین در اثر تاثیر عوامل دیگر، تصادفاتی رخ دهد، در اعمال جراحی نیز ممکن است عوارضی رخ دهد اما باید با آزمایش پیش از عمل میزان عوارض را به حداقل برسانیم.

وی با ذکر مثال توضیح داد: از جمله مهم‌ترین اقدامات، ریختن قطره‌ای در چشم است که مردمک را باز می‌کند تا محیط شبکیه بررسی شود در برخی مواقع ممکن است سوراخی در شبکیه وجود داشته باشد که ممکن است این عمل، فرد را نابینا کند و یا اگر فرد خشکی چشم داشته باشد این عمل عوارض شدیدی را به همراه دارد. بنابراین پیش از عمل باید فرد توسط چشم پزشک به‌صورت دقیق معاینه شود.

هزینه عمل تغییر رنگ چشم

این متخصص چشم با تاکید  بر اینکه عمل تغییر رنگ چشم یک عمل ظریف و میکروسکوپی است و باید تحت نظر یک فوق تخصص قرنیه انجام شود درباره هزینه‌های مورد نیاز آن گفت:

در اعمال زیبایی، وقتی شیوه جدیدی متداول می‌شود به دلیل اینکه وزارت بهداشت آن را یک عمل درمانی تلقی نمی‌کند به مسئله هزینه و تعرفه‌گذاری نیز ورود نمی‌کند.

در کشور اسپانیا که این روش‌های تحقیقاتی از آن‌جا برای اولین‌بار شروع شد، هزینه عمل هر چشم حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو است.

در ایران نیز این عمل از ۲۰۰  تا ۳۰۰ میلیون تومان برای فرد متقاضی هزینه دارد.

 

۰
ارسال نظر